close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Carisma: distributie vervangen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Hallo

Ik moet binnenkort mijn distributieriem vervangen wie weet hoe ik de bout van de krukaspoelie het makkelijkst
los kan krijgen want ik weet dat er loctite tussen zit en als ik de bout los hebt moet die ook vervangen worden
omdat het een rekbout is of niet bij voorbaat dank.

groetjes Henk.

Geplaatst door

heilvesh (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Weet niet of je er al uit bent?

Als er locktite op zit moet je die bout officieel vervangen. Doe je dit niet smeer hem dan in elk geval weer in met locktite. Denk dat ie met ongeveer 200 Nm vast moet ongeveer? Tenzij je hem niet ergens mee kan tegen houden.

Met een luchtsleutel kann je hem loshalen.
Als dit niet wil, kan je eventueel een goeie steeksleutel erop zetten, de andere kant van de steeksleutel op de caroserie zetten en dan even heel kort starten, moet je wel goed gereedschap hebben.

Suc6

meneerpost 0

17 jaar

Als dit niet wil, kan je eventueel een goeie steeksleutel erop zetten, de andere kant van de steeksleutel op de caroserie zetten en dan even heel kort starten, moet je wel goed gereedschap hebben.

quote

met dit laatste zou ik zeer voorzichtig zijn, je zult niet de eerste zijn waarbij het mis ging.... dit soort uitspraken zijn nogal risicovol ofwel een heldendaad....

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Zet hem er goed op, en even héél kort starten.
Wat kan er misgaan? behalve kapot gereedschap ?

[quote=paulkelder]Als dit niet wil, kan je eventueel een goeie steeksleutel erop zetten, de andere kant van de steeksleutel op de caroserie zetten en dan even heel kort starten, moet je wel goed gereedschap hebben.

quote

met dit laatste zou ik zeer voorzichtig zijn, je zult niet de eerste zijn waarbij het mis ging.... dit soort uitspraken zijn nogal risicovol ofwel een heldendaad....

paul,[/quote]

meneerpost 0

17 jaar

post

dat gereedschap is het ergste niet, een afgebroken bout in een krukas wordt je minder blij van... daar kun je je vast wel iets bij voorstellen.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Nou, deze werkwijze zou ik nu niet direct overnemen! Vind het nogal risicovol om op deze wijze een krukasbout te lossen. Je gaat er gemakshalve ook maar even van uit dat alle motoren dezelfde kant om draaien. En wat als de motor aanslaat?! Vind het een boute uitspraak die ik liever niet toe zou passen.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Hallo

iedereen bedankt voor de antwoorden de poulie hebt ik losgekregen met een grote luchtsleutel er zat geen loctite op maar hebt hem wel weer vastgezet met rooie loctite en hij doet het weer goed

groetjes Henk.

heilvesh 0

17 jaar

Dan hoop ik niet dat ik hem binnen krijg over een ton om het riempie te doen.........

sytze 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.