Mitsubishi Carisma: krukas poeli

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: 1800

Ik wil de distributie riem vervangen, met de oude heb ik 330.000 km gereden.
Maar nu krijg ik de bout van de krukaspoeli niet los. ik heb geen luchtratel.
Wie weet er een oplossing, Hoe kan ik de poeli vastzetten zonder dat hij meedraaid.

bj.draaijer

Geplaatst door bj.draaijer (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Carisma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Ruurt (0) PRO, 17 jaar geleden

auto in de versnelling (4 of 5) zetten en op de handrem.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Ruurt]auto in de versnelling (4 of 5) zetten en op de handrem.[/quote]
geeft te veel torsie
vliegwiel blokkeren met een wiig

mvg jerry

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Ruurt]auto in de versnelling (4 of 5) zetten en op de handrem.[/quote]
Doordat er een vertraging (bak) tussen zit zal je altijd een verend effect krijgen en zul je nooit een "vast" keerpunt krijgen waar de krukas blokkeert.

Sytze

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

wat ook een optie is
en ik ben zeer makkelijk
oliefilter tang op de poelie
of grote waterpomp tang
sccs jrr

bj.draaijer (0), 16 jaar geleden

Wie kan mij vertellen welke draad er op de krukaspoeli van een carisma 1800 gl zit , bj 1996, hierbij bedoel ik een linkse of rechtse draad

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

normale draad
dus met klok mee is vast

cees s. (0), 16 jaar geleden

Blokkeren van krukaspoeli: indien er aan de voorkant van deze krukaspoeli enige boutgaten zitten (zoals bij 2.4 space wagon 4 x 6 mm gaten) kun je via een boutje en een stukje ketting naar ander vast (stevig) punt aan motorblok de poeli blokkeren.
Wel opletten dat je het kettinkje eenmaal rondom de poeli legt. (anders loop je het risico een nokje uit de poeli te trekken; zelf meegemaakt!)
Succes.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

filter ketting om de poulie

pulsejetrofiel (0), 16 jaar geleden

dop en een lang verlengstuk, vast laten lopen tegen chassis
daarna de motor even starten (zonder dat -ie kan aanslaan)

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

ja en dan de dop met pijp door de motor kap en bij de buren door n kinder hoofdje
fijne manier van sleutelen
en ook zo doordacht over veiligheid
ga denkelijk ook als particulier
kan je alles doen en zeggen
veiligheid bestaat dan niet en als t misgaat zeg je gewoon
ik ben ook maar een particulier

kasperht (0), 16 jaar geleden

Auto in versnelling en dan iemand op de rem laten trappen heeft bij mij toch de truc weleens gedaan (niet bij een carisma maar bij een 626: zit die ook goed vast (160Nm)). Inderdaad een beetje vering, maar blokkeerde toch voldoende om het los te krijgen.

Nico8119 (0), 16 jaar geleden

Die bouten kunnen goed vastzitten. Ik heb er al eens een 3/4 verlengstuk verrot gedraaid zonder dat de bout los kwam.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

3/4 verleng stuk??
zelfs 1/2 duim is soms nog te zwak
het juiste gereedschap voor de juiste klus
met een zware moment sleutel of 1 duims set
of effe lang de garage op de hoek
lucht sleutel en dan handvast en terug naar huis en verder sleutelen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.