Hallo,
Ik heb een probleem met mijn achterbanden op de achteras. beide banden slijten scheef af aan de buitenkant.
Toen ik de auto kocht in 2008 zaten er bridgestones onder die op 55K al compleet glad waren (met dank aan de politie die me er op wees), terwijl voor nog prima was.
Auto laten uitlijnen en meteen nieuwe conti's erop gelegd. Nu, 35K later, en 3x uitlijnen verder, zijn de conti's weer aan de buitenzijde helemaal glad, terwijl in het midden en binnen nog +5mm profiel over is. Het is links erger dan rechts.
De auto heeft ooit een schade gehad. Ik weet niet exact wat voor schade, maar elke keer als de auto uitgelijnd wordt, zeggen ze dat de as recht staat, en dat alles netjes staat uitgelijnd.
Op de vooras zit alles perfect. Daar liggen Michelin Energy A3 banden op die nu na 75K versleten zijn.
Moet ik dit voor 100% zoeken in het feit dat er een gastank achterin ligt en dus extra gewicht?
Wat kan dit zijn?
Ik rijd elke dag 120km, waarvan 100km snelweg en 20km op B-wegen (vandaar dat de voorbanden lekker lang meegaan).
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Normaal gaan de achterbanden langer mee dan de voorbanden, bij mijn Carisma, ook met LPG tank, 2x zo ver als de voorbanden (rechts slijt de band wel iets harder en daar ligt bij mij de LPG tank).
Als de uitlijning steeds goed is, kan daar het probleem niet inzitten. Het lijkt wel alsof tijdens het rijden de uitlijning anders is dan bij stilstand, maar dat lijkt mij iets wat niet mogelijk is, zeker niet als je het met beide banden hebt.
Het lijkt wel alsof het met de schade te maken heeft, maar als de uitlijncomputer aangeeft dat het allemaal uitgelijnd is, moet het wel goed zijn lijkt mij. Je zou eens een schadeherstelbedrijf kunnen bellen en vragen of het problem bij een herstelde schade zou kunnen liggen. Misschien kunnen ze de auto goed nameten om aan te geven dat de wielen/auto goed is gerepareerd.
Succes!
is er na elke uitlijning nog wat veranderd? Na 5 keer uitlijnen zou er eigenlijk niets meer veranderen moeten zijn.
Ander bedrijf laten uitlijken wil ook nog wel eens werken
Zit zelf aan draagarm rubbers te denken. Heb zelf een keer gehad dat de rubbers door waren. Was bijna niet te zien. dan kun je wel uitlijnen maar het heeft geen zin.
Je kunt zelf ook een paar kleine dingen meten aan de banden. i.v.m schade.
De afstand met naaf voorwiel en naaf achterwiel. L+R vergelijken.
Lange waterpas naast je achterwiel houden (boven naar beneden) en afstand velg waterpas meten. (boven beneden)(L+R vergelijken)
De ruimte die je heb in je wielkuip (L+R vergelijken)
Ik hoop dat je er wat aan heb.(denk het zelf niet.haha)
Sterkte!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar