Dit is niet meer uit te houden als je in de auto zit en door aan het stuurwiel naar links en naar rechts te bewegen hoor je een heel scherpe schuurder geluid achter het stuurwiel.
Vandaag hebben wij de bovenste en de onderste plastiek verwijderen achter het stuurwiel.Er lag binnen in de plastiek een koper fijn stof te zien.Als je nu ook aan het stuurwiel naar links en naar rechts te bewegen zonder de bovenste en onderste plastiek te monteren,blijf je dat heel scherpe schuurder geluid nog horen.Wij hebben gezien en denken dat dat koper fijn stof van het stuurwielstang komt ?
Dit heel scherpe schuurder geluid is begonnen ca een jaar geleden,maar op begin was dit niet zo hard te horen en ca elke maand kwam dat scherpe schuurder geluid harder en harde te horen.
Wat moet ik nu doen omdat heel scherpe schuurder geluid weg te krijgen ?
Bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je kan proberen om het stuurkolom te smeren als het hier vandaan komt.
[quote=br0ns]Je kan proberen om het stuurkolom te smeren als het hier vandaan komt.[/quote]
Bedankt.
Maar nog even een vraagje,mag ik dat met WD-40 of met motorolie 10/40 smeren het stuurkolom of wat voor smeerolie moet ik gebruiken ?
Dank u.
15 jaar
beetje WD40 er tussen niet teveel, want het kan zijn dat de auto dan blijft toeteren.
[quote=toezicht]beetje WD40 er tussen niet teveel, want het kan zijn dat de auto dan blijft toeteren.[/quote]
Oké,bedankt ik ga deze week of volgende week WD-40 er tussen spuiten.
15 jaar
Ik zou iets van licht vloeibaar vet nemen ivm dat wd40 toch ook een soort van reinigende werking heeft en ook iets schraalig is.
En je toeterschakenlaar zit niet in je stuurkolom maar in je stuurwiel.
Geen idee of deze auto een airbag heeft maar aangezien de TS in zijn vraag melding maakt van " koper fijn stof " zit ik te denken aan een versleten claxonstift aan de achterzijde van het stuurwiel. Als dat zo is, helpt WD40 en vet ook niet meer. Dan wordt het de stift vervangen.
Claxonstiften zijn nagenoeg altijd van koper gemaakt en slepen ook over een koperring.
Gr.
[quote=br0ns]Ik zou iets van licht vloeibaar vet nemen ivm dat wd40 toch ook een soort van reinigende werking heeft en ook iets schraalig is.
En je toeterschakenlaar zit niet in je stuurkolom maar in je stuurwiel.[/quote]
Bedankt voor je antwoord.
15 jaar
[quote=Petje57]Geen idee of deze auto een airbag heeft maar aangezien de TS in zijn vraag melding maakt van " koper fijn stof " zit ik te denken aan een versleten claxonstift aan de achterzijde van het stuurwiel. Als dat zo is, helpt WD40 en vet ook niet meer. Dan wordt het de stift vervangen.
Claxonstiften zijn nagenoeg altijd van koper gemaakt en slepen ook over een koperring.
Gr.[/quote]
Deze auto heeft geen airbag.
u heeft gelijk,het is de claxonstift die niet meer lang genoeg is,denk ik,ik weet het niet hoe lang deze claxonstift moet zijn ? ! Het is de claxonveer die het schuurder geluid maakt ?
De claxonveer druk alleen tegen de plaat dat achter het stuurwiel is en de claxonstift raak de plaat achter het stuurwiel niet.De punt van de claxon is zo een ca 5mm verwijder van de plaat achter het stuurwiel en als je naar links of naar rechts beweeg aan het stuurwiel,dan plooi de claxonveer zo ca 5mm mee naar de richting die je draai aan het stuurwiel en die claxonveer maakt het schuurder geluid.
Mijn vraag is nu ; Wat moet ik nu doen omdat schuurder geluid weg te krijgen ?
Dank u.
15 jaar
Nieuwe ( of andere) claxonstift (laten) monteren.
Wellicht is het een optie om bij een autosloperij voor een paar euro een compleet ander stuurwiel te kopen met een goede stift er in.........
Gr.
[quote=Petje57]Nieuwe ( of andere) claxonstift (laten) monteren.
Wellicht is het een optie om bij een autosloperij voor een paar euro een compleet ander stuurwiel te kopen met een goede stift er in.........
Gr.[/quote]
Oke bedankt.
Als ik het heel goed begrepen heb,kan ik dat normaal gezien niet zelf herstellen zoals u zegt ?
Want ik heb gezien dat de richtingaanwijzersstang en de ruiterwisserstang samen komen in die "zwarte doos" waar die claxonstift staat op gemonteerde en in het middden van die "zwarte doos"heb je een schroef staan,maar ik ben bang als ik die "zwarte doos" ga open doen,dat er misschien veren of iets anders naar mij oren gaat vliegen en dat ik het nooit meer in mekaar krijgt.
Hoe moet normaal die claxonstift staan,moet die normaal tegen die plaat aan drukken ? Hoe komt dat nu dat die claxonstift zo versleten is,is dat bij ieder auto ook zo na zoveel km dat de claxonstift stuk gaat ?
Neem nu bijvoorbeeld als ik daarmee moest blijven mee rijden,wat zou dat opleveren na een tijd ?
Dank u.
15 jaar
als je de claxon stift eruit kunt halen, kun je misschien de veer die eronder zit iets oprekken, waardoor de stift weer met genoeg kracht tegen de sleepring aanduwd. kan ie weer effe mee.
Kopervet geeft het beste resultaat,
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar