auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mitsubishi Lancer: Help!!!!

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

hoi

heb al eerder een berichtje geplaatst maar ik begrijp het nog niet helemaal.....
km stand is 240.000 KM
ik heb nu luchfilter, brandstoffilter vervangen auto blijft slecht trekken, 2 keer reinigingssetje door de diesel gemengd waarvan 1 keer puur in het brandstoffilter!

auto koud is een ramp,

koppakking zweet enigzins

carterpakking is lek volgens mij

zuigerveren stuk? of andere suggesties?


ps de auto start en loopt prima zonder rook

Geplaatst door

katuut (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ruud staat de branstof pomp op tijd en kloppen de afstellingen van de hendels.
laat dat anders is controleren.
kunnen ze misschien ook kijken of het in de pomp zelf zit.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

17 jaar

demper kapot ??????

hellbat 0
badge

17 jaar

[quote=jan T]ruud staat de branstof pomp op tijd en kloppen de afstellingen van de hendels.
laat dat anders is controleren.
kunnen ze misschien ook kijken of het in de pomp zelf zit.

groetjes jan.[/quote]
hoi Jan

bedankt voor je reactie!

de afstelling van welke hendels? ik laat woensdag a.s. de kleppen stellen misschien dat het wat op levert. is er een manier om de brandstofpomp te testen? en hoe kun je zien of deze op tijd staat?

een 2e hands brandstofpomp kost 125 euro ex dus dat valt ook wel weer mee

ik zat zelf te denken aan de zuigerveren omdat het carterpakking lek was maar in het carter zit wel een deuk(je) dus dat kan ook de oorzaak zijn vaneen lekker pakking natuurlijk

zijn zoveel opties die het kunnen :-S


bedankt alvast Groeten Ruud

katuut 0

17 jaar

ruud met de hendels bedoel ik die dingen op of naast de pomp die moeten een afstelling hebben.
op een ervan zit de gaskabel.
maar kleppen kan ook schelen hoor als ze testrak staan dus wacht dat even af.
de brandstof pomp op timing controleren en zo dat kunnen ze in de garage.
als je echt de pomp zelf wilt laten testen dan moet hij eraf en naar de diesel specialist die hem dan op de testbank kan zetten en hem dan kan controleren.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

17 jaar

uitlaatdemper missschien overleden ?????

hellbat 0
badge

17 jaar

nee lijkt me niet waarschijnlijk, auto trekt als ie koud is totaal niet (0-100 in 2minuten oid letterlijk!)
dat lijkt me niet te rijmen met een lekke demper en bovendien het ziet er allemaal erg netjes uit aan de onderkant en maakt niet veel herrie.

kan een verkeerd/ stukke brandstofpomp de oorzaak zijn bij een koude motor van totaal niet trekken?

mvg Ruud

katuut 0

17 jaar

Ik heb ruim 30 jaar bij een mits.dealer gewerkt en zit nu in de vut,ik heb een tweetal keer meegemaakt dat de uitlaat was dichtgeroet je kunt het merken als flink gas geef stiltaand moet er een flinke straal uitlaatgas uitkomen,is dat niet zo dan zit de uitlaat ergens dicht, je kunt ook proberen de uitlaat even wat los te maken bij het spruitstuk en kijken of hij dan op toeren komt,heeft de auto soms een wasgate die willen ook wel voor problemen geven is dat zo mail me dan even want daar heb ik ook een oplossing voor theo

Theo Veenman 0

17 jaar

er komt volgens mij wel een behoorlijke straal uit de uitlaat, althans je kunt je hak er niet ophouden

en ik heb geen flauw idee of de auto een wasgate heeft, hoe kan ik daar achter komen?



het voelt gewoon alsof de auto niet genoeg brandstof krijgt maar hij slurpt behoorlijk, bij alleen maar snel weg gebruik, 1 op 13


bedankt voor uw reactie

mvg Ruud

katuut 0

17 jaar

Kun je zien aan een soort vacuumpotje op het inlaatspruitstuk zit een vacuumslangentje aan theo

Theo Veenman 0

17 jaar

Kun je zien aan een soort vacuumpotje op het inlaatspruitstuk zit een vacuumslangentje aan de uitlaatstraal moet echt hard zijn met de hand kun hem niet tegenhouden theo

Theo Veenman 0

17 jaar

kan dat net achter het luchfilter zitten?

ps ben net ff naar buiten gerend en als ik mijn voet op de uitlaat zet dan word er wel lucht langs geperst maar nier vreselijk hard, auto is wel koud

katuut 0

17 jaar

Nee hij is met een geribbelde pijp verbonden met het uitlaat theo

Theo Veenman 0

17 jaar

hmmm moeilijk te zien het is ook donker buiten

kun je het misschien iets meer omschrijven (sorry ben niet mega technisch helaas ... )

overigens, als de uitlaat los gehaalt wordt moet de auto dan wel of niet op toeren komen?

katuut 0

17 jaar

Als je een fax heb kan ik kijken of een tekening kan faxen moet ik morgen even bij de dealer waar ik gewerkt heb even opzoeken theo

Theo Veenman 0

17 jaar

nee helaas geen fax,wel mail. morgen breng ik de auto naar een jongen die er enorm handig mee is maar het zal voor hem natuurlijk ook even zoeken worden.... daarom is alle informatie welkom natuurlijk

ps hoe kan het dan dat de auto als ie koud is niet trekt? mengsel te rijk voor veel compressie?

katuut 0

17 jaar

edit:

auto komt gewoon op toeren
auto trekt beter als je in de eerste centimeter van je gaspedaal rijdt (eerste centimeter indrukken)
geen rook

luchtmassa meter stuk?
omdat de auto wel een slokje lust maar niet trekt..... ( ik gok maar wat hoor)


auto kan zaterdag pas naar de monteur.

katuut 0

17 jaar

zuigerveren stuk

jammer maar helaas , auto is terug de handel in

bedankt voor jullie reacties

katuut 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Lancer of stel zelf een nieuwe vraag.