Bij onderhoud van deze wagen zagen we dat er stukjes uit de multiriem waren.
We hebben deze multiriem vervangen en de nieuwe riem is na enkele kilometers ook aan de zijkanten in slierten. (ze was niet gebroken). De klant hoorde een klap en is direct gestopt.
We hebben de wagen met de depanneur naar de garage gebracht, en zijn beginnen zoeken naar de oorzaak.
Er zit een kleine speling op de krukaspoelie, niet erg.
We hebben de distributieriem gecontroleerd en deze is aan het nokkenastandwiel en aan de pomp 1 tand versprongen, bovenaan spant de riem en onderaan is ze slap.
De bout van de krukas is moeilijk te verdraaien.
Omdat wij nog nooit een versprongen of gebroken distributieriem hebben voorgehad, weten we niet hoe we de timing terug juist kunnen krijgen na verwijdering van de distributieriem.
Deze auto heeft 215000 km en we hebben de riemen reeds 2 x vervangen. De laatste keer is 40000 km geleden.
Kan er hier iemand ons uitleggen hoe we dit het best kunnen doen aub?
Alvast bedankt voor alle hulp.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wagen heeft een 1.9 renault motor en bij een nieuwe distributieriem kun je de merktekens gebruiken op de riem en de polies.
[img]http://i58.tinypic.com/2uny5x1.png[/img]
[quote=geert3496]wagen heeft een 1.9 renault motor en bij een nieuwe distributieriem kun je de merktekens gebruiken op de riem en de polies.[/quote]
Bedankt voor uw antwoord Geert.
Wij wisten niet dat de timing zo éénvoudig teruggezet kon worden bij een "versprongen" riem.
Probleem opgelost.
Merci!
[quote=Hans4040][url]http://i58.tinypic.com/2uny5x1.png[/url][/quote]
Bedankt voor de hulp!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Star of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar