Sinds eergister heb ik een klein probleem met mijn galant 2.0 V6 Gti, hij gaat soms ineens heel hoog stationair lopen, en dat gaat soms over in halen van 1000 tot 2500 toeren.
Dit halen doet ie dan rustig oplopend en snel aflopend als of je de sleutel omdraait, bij de 1000 toeren "vangt" ie hem dan weer op loopt weer op...
Als je hem dan stilzet en weer start is het vaak weer goed, de ene keer wel de andere keer niet...
Een lekker vaag probleem dus...
Eén voordeel is wel dat als ie het doet het ook blijft doen totdat je hem uitzet, ik heb nog niet meegemaakt dat ie zich onder het lopen hersteld zeg maar, dit werkt twee kanten op, als ie goed loopt blijft ie goed lopen...
Iemand een idee waar ik dit moet gaan zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou eens beginnen met het gasklephuis te reinigen,met speciale aandacht voor de stappenmotor.
Hoi, het gasklephuis heb ik vorig jaar helemaal schoongemaakt toen ik de bougies moest vervangen.
Dan moet namelijk het hele inlaat spruitstuk eraf omdat die over de achterste drie cilinders geklapt ligt.
De stappen motor, is dat dat bruine ding wat onderaan het gasklephuis hangt?
Hij zit met torx boutjes vast...?
17 jaar
ik durf het bij jouw auto niet met zekerheid te zeggen, dat dat 'm is, maar een stappenmotor ziet er van buiten uit als een cilindertje ter grootte van een fotorolletje.
meestal zitten deze idd gemonteerd met torx boutjes.
deze demonteren en schoonmaken met remmenreiniger.(voorzichtig!)
vaak raakt de stappenmotor vervuild waardoor deze niet goed meer reageert.
Hoi,
Iig bedankt voor de tips!
Ik heb hem er ff afgeschroefd, er zat idd wat aanslag op de punt zeg maar, heb ook de motor zelf uit mekaar geschroefd.
Daar was eigenlijk weinig aan te zien alleen dat het uitgaande asje wat op en neer schuift een beetje piepte, dus wat stroef ging, een beetje gesmeerd met teflonspray en de boel weer in mekaar geschroefd,
Toen ik startte wilde hij niet stationair lopen, heb ik hem even op het gas lopende gehouden en na een seconde of 20 bleef ie weer lopen.
Nu even afwachten of het goed blijft..
Ben ik nog iets vergeten?
17 jaar
dat stroef gaan is het probleem waarschijnlijk.
als je dat verholpen hebt moet het goed zijn.
Ik ben benieuwd, gewoon ff afwachten.
Iig bedankt voor de tips!
17 jaar
Nou het heeft niet erg geholpen, al loopt ie nu met regelmaat véél te laag stationar ipv h te hoog, en slaat ie daardoor regelmatig af...
Heel irritant dus...
Volgende stap, toch maar naar de échte dealer en laten uitlezen?
17 jaar
Volgens mij is dat Mitsubishi eigen. Laat 'm eens 10 minuten stationair lopen. Dan leert de computer zichzelf weer in.
17 jaar
Hmm dat zal ik morgen eens proberen, als ie blijft lopen... ;)
Kheb hem nu iets hoger stationair gezet zodat in ieder geval blijft lopen, maar een oplossing is dit natuurlijk niet..
Ik ga het proberen en anders meld ik me hier wel weer!
17 jaar
Nou net ff een hal fuurje bezig geweest met mn karretje, maar het mocht niet baten...
Heb idd gedaan wat er ook op een ander forum gezegt werdt net zolas hier, accu kabels eraf, paar minuutjes wachten, kabels er weer op, starten, tien minuutjes laten lopen zonder verbruikers aan...
Hij valt na een rondje in de straat weer in zn oude patroon en gaat 400 toeren stationair lopen...
17 jaar
toch maar even laten uitlezen dan, maar ik vind nog steeds het gasklephuis/stappenmotor verdacht.
[quote=MalFunction]Kheb hem nu iets hoger stationair gezet zodat in ieder geval blijft lopen, maar een oplossing is dit natuurlijk niet..[/quote]
Als je dit hebt gedaan door de kabel strakker te zetten kan de computer nooit inleren.
Ik ben het met Fastbreak eens, ik zou m 10 minuten stationair laten lopen, en ook eens op de gasklep letten of die bijgeregeld wordt.
En misschien de gaskleppositie potmeter? Zit die er ook op?
Groetjes Ronald.
17 jaar
[quote=fastbreakrijder]toch maar even laten uitlezen dan, maar ik vind nog steeds het gasklephuis/stappenmotor verdacht.[/quote]
Ja dat blijft ook mijn eerste idee, maar mocht die niet goed werken komt dat toch ook met uitlezen boven water?
[quote=rfbroek][quote=MalFunction]Kheb hem nu iets hoger stationair gezet zodat in ieder geval blijft lopen, maar een oplossing is dit natuurlijk niet..[/quote]
Als je dit hebt gedaan door de kabel strakker te zetten kan de computer nooit inleren.
Ik ben het met Fastbreak eens, ik zou m 10 minuten stationair laten lopen, en ook eens op de gasklep letten of die bijgeregeld wordt.
En misschien de gaskleppositie potmeter? Zit die er ook op?
Groetjes Ronald.[/quote]
Ja dat had ik zelf ook al bedacht dus ten tijde van het inleren heb ik alles gezet zoals het stond, heb ik onthouden namelijk.. :)
Ik ga het vanmiddag nog wel eens proberen, maar zoals het nu is word ie gewoon niet bijgeregeld en trek je hem met de stuurbekrachtiging stil, dit omdat ie ook veel te laag stationair loopt...
Je kan bij de gasklep toch horen toch horen of ie hem bijregeld of niet?
Op de gasklep zit wel een potmeter of stationair schakelaar...
Wat kan ik daar aan meten, merken of voelen dan?
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar