Hallo,
Auto:
Mitsubishi Galant 2.0 16v GLXI
Nu heb ik het volgende probleem:
Ik rij op de weg moet afremmen voor een stoplicht vanuit zn 5 terugschakelend naar de 3e versnelling heb de klopping in maar hij wou niet in de versnelling gaan ik merk dat ik geen tegendruk op mijn pendaal heb.dacht gelijk drukcilinder lekkage. Totaal geen druk op me pendaal. Ik zet de motor uit om hem toch nog in de tweede versnelling te krijgen eerste beste stop plek opgezocht om te kijken of er lekkage was>>Geen lekkage te zien niet bij de hulp en hoofdcilinder,vloeistof bakje gewoon vol nergens een druppeltje te bespeuren.
Voor de zekerheid complete systeem vloeistof vervangen en ontlucht. Zat dus lucht in het systeem.
Schakeld inmiddels weer alleen niet zoals voorheen:
Minder druk op mijn pedaal.
De koppeling zelf begint eerder,1/4 bij loslaten ipv op 1/2(hij is echt goed ontlucht)>ga ik vanuit 2x gedaan voor de zekerheid.
Gaat minder makkelijk in de versnellingen.
Naar mijn mening is de bak in orde koppeling ook geen probleem slip niet, hoor ook geen rare geluiden.
Er vanuitgaand dat de koppeling en bak in orden zijn, aangezien dat na het ververzen en ontluchten van het hydraulisch koppeling systeem hij weer schakeld, alleen niet perfect.
Zie ik iets over het hoofd?
Heeft iemand dit probleem ook al is gehad?
Voordat ik de drukcilinders ga vervangen als het niet nodig is.
Help ;). Mijn dank zal enorm zijn :)>
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sander probeer eens het volgende. trap het koppelingpedaal heel langzaam in des noods met de hand. Gaat dit nu tot onderin zonder kracht er op te zetten is de cilinder bij het pedaal defect. Succes.
Ik voel wel druk op het koppelings punt als ik bovenstaande probeer.
Kreeg nog een tip van een colega dat ik moet pompen tussen door het ontluchten dat ga ik vanmidag even proberen. Hopelijk werkt dat.
Ik laat het nog even weten.
Thx voor de reactie.
13 jaar
Nogmaals opnieuw ontlucht met tussentijds pompen.
er zit meer druk op het pedaal, en ontkoppeld ook gewoon
Onder het rijden schakelt nog steeds niet lekker, vandaag rij ik in de eerste versnelling en geef flink gas tot aan 7000 toeren, daarna wou hij niet uit de versnelling (geen ontkoppeling)nadat ik mijn koppeling in trapten. paar seconden later weer wel, misschien vertraging in het ontkoppelen?(voorheen nooit last van gehad) het is allemaal begonnen toen de koppeling druk spontaan weg viel.
is er een logische oorzaak dat je koppeling druk weg valt/lucht in de leiding hebt zonder dat je lekkage hebt?,ik gok nog steeds op de druk cilinders.
hopelijk weet iemand hier iets van anders moet ik toch maar een bezoek aan de garage brengen... :(
13 jaar
Sander zo ingewikkeld is het niet . Als je geen vloeistof kwijt raakt is de cilinder bij het pedaal de schuldige . Vaak bij snel intrappen van het pedaal is er wel een ontkoppelen maar bij langzaam wil het niet . Als laaste proef ,,,, ontkoppelen en in z'n versnelling zetten met draaiende motor en wachten wat er gebeuren gaat.... Gaat de wagen na enige tijd van zijn plaats ....bingo. Succes.
[quote=Punt]Sander zo ingewikkeld is het niet . Als je geen vloeistof kwijt raakt is de cilinder bij het pedaal de schuldige . Vaak bij snel intrappen van het pedaal is er wel een ontkoppelen maar bij langzaam wil het niet . Als laaste proef ,,,, ontkoppelen en in z'n versnelling zetten met draaiende motor en wachten wat er gebeuren gaat.... Gaat de wagen na enige tijd van zijn plaats ....bingo. Succes.[/quote]
Ik ga vanmiddag in in ieder geval die cilinder bestellen, ik ga ook even jouw advies opvolgen en ff testen.
Ik laat het nog even weten
Thx
13 jaar
Kontroleer samen met een vriend ,als je de koppeling indrukt ,of hij werkelijk op de versnellingsbak ook word ingedrukt, ik herinner mij , dat mitsubishi galant problemen heeft gehad met de versnellingsbakken vanaf 1994
13 jaar
[quote=brunovanderjeught]Kontroleer samen met een vriend ,als je de koppeling indrukt ,of hij werkelijk op de versnellingsbak ook word ingedrukt, ik herinner mij , dat mitsubishi galant problemen heeft gehad met de versnellingsbakken vanaf 1994[/quote]
Hij beweegt en ontkoppeld wel alleen Vertraagd enigzins. Maar bedankt voor de reactie
13 jaar
Vanmiddag heb ik de cilinder besteld die voor op me bak zit die schijnt 9/10 keer het probleem te zijn 152 euro Inc btw met 25% korting. Zou vrijdag binnen zijn. Ff 2 dagen met de trein..
Als ik hem vrijdag/ zaterdag vervangen heb hoop ik dit probleem met een positief resultaal te kunnen afsluiten.
Zal zeker even laten weten of dat de oplossing is
13 jaar
We wachten het af ... Kan je gelijk de vloeistof verversen. De DOT waarde staat op het potje. Groeten.
[quote=M-galant]Vanmiddag heb ik de cilinder besteld die voor op me bak zit die schijnt 9/10 keer het probleem te zijn 152 euro Inc btw met 25% korting. Zou vrijdag binnen zijn. Ff 2 dagen met de trein..
Als ik hem vrijdag/ zaterdag vervangen heb hoop ik dit probleem met een positief resultaal te kunnen afsluiten.
Zal zeker even laten weten of dat de oplossing is[/quote]
onderdeel binnen ga er zaterdag mee aan de slag
to be continued....... ;)
13 jaar
Hulp cilinder vervangen ,Great succes.
helaas doet hij het nog steeds niet, tot mijn schrik bij het intrappen van de koppeling hoorde ik ineens een slepend geluid ergens bij mijn bak...........GVD.........:( (nog niet eerder gehoord)
Druklager stuk....... dat gaat een dagje sleutelen garage worden helaas.
ga maandag alles bestellen wat ik nodig heb, en ik vervang gelijk maar alles waar ik in de buurt kom nu me bak er toch af moet:
complete drukgroep + plaat en Lager etc.
Toplager ga ik ook gelijk maar doen, kan het maar gehad hebben.
met deze tegenslag ga ik lekker het weekend in....
toch maar een paar foto's erbij van de hulp cilinder ( kan dit topic maar beter anders gaan noemen,,, :)>
[url=http://img651.imageshack.us/i/img0137jw....][img]http://img651.imageshack.us/img651/1210/...[/img][/url]
[url=http://img153.imageshack.us/i/img0138mx....][img]http://img153.imageshack.us/img153/6378/...[/img][/url]
[url=http://img146.imageshack.us/i/img0139x.j...][img]http://img146.imageshack.us/img146/2182/...[/img][/url]
13 jaar
Mooie opnames maar dan had je toch de theorie niet begrepen. Als er geen lekkage is kan deze cilinder nooit de oorzaak zijn !!!
Deze zuiger heeft maar EEN afdichting dus als je trapt zonder dat de koppeling wordt bediend spuit gelijk de vloeistof uit dat harmonica -rubber. Bij die cilinder waar je met het pedaal op trapt zitten er TWEE afdichtringen .
Een voor de druk en de ander om geen vloeistof uit de cilinder naar de drukpen te laten lopen. De eerste ring kan lekken zonder dat er vloeistof verloren gaat . Rest nu nog de ander . Groeten.
[quote=M-galant][quote=Punt]Sander zo ingewikkeld is het niet . Als je geen vloeistof kwijt raakt is de cilinder bij het pedaal de schuldige . Vaak bij snel intrappen van het pedaal is er wel een ontkoppelen maar bij langzaam wil het niet . Als laaste proef ,,,, ontkoppelen en in z'n versnelling zetten met draaiende motor en wachten wat er gebeuren gaat.... Gaat de wagen na enige tijd van zijn plaats ....bingo. Succes.[/quote]
Ik ga vanmiddag in in ieder geval die cilinder bestellen, ik ga ook even jouw advies opvolgen en ff testen.
Ik laat het nog even weten
Thx[/quote]
Bij het testen van de cilinder bij het koppelings pedaal in de eerste versnelling met de koppeling ingetrapt houden blijft de koppeling ontkoppeld. Heb de koppeling zeker 5 min ingetrapt gehouden terwijl hij in de vesnelling zat.
Aangezien de lager van de drukgroep het geluid maakt van een jangkende kat zal de drukgroep zijn beste tijd wel gehad hebben leek mij dus verstandig deze te vervangen.
13 jaar
Zojuist mijn Druk groep vervangen....en probleem opgelost
deze was zwaar aan vervanging toe een van de veren was gebroken in de koppeling plaat(binnenwerk)
het lager was zeker niet meer goed kraakte en sleepte aan alle kanten,
in de druk groep vingers zaten de slijt sporen van de veren van de plaat.
al met al een goede leer ervaring :)
totaal 6.5 uur bezig geweest met de koppeling vervangen wat een ge kut is dat...
bedankt voor de reacties in ieder geval.
13 jaar
Sander en hij kan er nu weer voor JAREN tegenaan ? Succes.
[quote=M-galant]Zojuist mijn Druk groep vervangen....en probleem opgelost
deze was zwaar aan vervanging toe een van de veren was gebroken in de koppeling plaat(binnenwerk)
het lager was zeker niet meer goed kraakte en sleepte aan alle kanten,
in de druk groep vingers zaten de slijt sporen van de veren van de plaat.
al met al een goede leer ervaring :)
totaal 6.5 uur bezig geweest met de koppeling vervangen wat een ge kut is dat...
bedankt voor de reacties in ieder geval.[/quote]
en nog wat foto's voor de geïnteresseerden:
[url=http://img517.imageshack.us/i/img0157cg....][img]http://img517.imageshack.us/img517/1746/...[/img][/url]
[url=http://img193.imageshack.us/i/img0159aw....][img]http://img193.imageshack.us/img193/1816/...[/img][/url]
[url=http://img571.imageshack.us/i/img0160oe....][img]http://img571.imageshack.us/img571/531/i...[/img][/url]
13 jaar
Die koppeling heeft een zwaar leven bij je gehad. Drukplaat ook nog blauw. Groetjes.
[quote=Punt]Die koppeling heeft een zwaar leven bij je gehad. Drukplaat ook nog blauw. Groetjes.[/quote]
haha ja dat kan je wel zeggen met 2 setjes remblokken en nieuwe remschijven in het jaar :D
blijft leuk speelgoed :D
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar