close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Galant: Injectie tikt af en toe

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 GLXI 16v

Beste heren,

Even een toevoeging, het gaat om het laatste model/type galant

Op gebied van auto's ben ik niet heel technisch maar storende tikkende geluiden lijkt mij nooit goed.
- Bij koude start tikt de injectie.
- Als de auto op temperatuur is dan hoor je de tik af en toe bij stationair, en tijdens het rijden konstante tik.
- De auto verbruikt nihil tot geen olie ( 500ml op 20.000km ) en rijd zeer soepel en trekt ook goed op en door.

Heeft iemand een suggestie, of zijn er andere bekende rammeltjes bij dit type?

( Het kan lijkt mij geen tikkende klep zijn van de kop, deze maken alleen maar het bekende japanse zoemende geluid! En het geluid hoor ik daar ook niet )

Met vriendelijke groet,

Peter

Geplaatst door

PanCake82 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Denk dat het wel een klepstoter is,gebeurd vaker bij Mitsubishi,die maken dan een tikkend geluid,vaak als je even gas geeft is het weg.

Ricky

ricky 10
badge

17 jaar

Is dit mogelijk na 143000 km?
Stel het is een tikkende klepstoter, welke symptonen behalve het getik zou het motorblok nog meer moeten vertonen?

Op dit forum had een 2 liter mazda 626 iets met zijn solenoideklepje... <-- dit kan het niet zijn, dit was ook een tik in de injectie!

Gr,

Peter

PanCake82 0

17 jaar

[quote=PanCake82]Is dit mogelijk na 143000 km?
Stel het is een tikkende klepstoter, welke symptonen behalve het getik zou het motorblok nog meer moeten vertonen?

Op dit forum had een 2 liter mazda 626 iets met zijn solenoideklepje... <-- dit kan het niet zijn, dit was ook een tik in de injectie!

Gr,

Peter[/quote]
Tikkende stoters is al bij een veel lagere km stand mogelijk,vaak omdat men veel korte stukken rijdt.
In princiepe merk je niets aan de motor tijdens rijden,maar ik zou het even aan een garage laten horen om zeker te zijn.

Ricky

ricky 10
badge

17 jaar

Er zijn inderdaad verbeterde versies van hydraulische klepstoters bij Mitsubishi.

wim12199 0
badge

17 jaar

Ik weet niet hoeveel kleppen stoters er in een motorblik zitten maar ik neem aan dat ze dan allemaal tegelijk vervangen moeten worden en niet 1 nieuwe kleppen stoter.

Ik ga van de week ffies langs de Mitsubishi garage, ik hoop dat het meevalt.
Thnx voor het advies.

Gr,

Peter.

PanCake82 0

17 jaar

Heren...

Ik denk laat ik het gokje wagen om mijn Olie te vervangen.
Na veel zoek en speurwerk het officiele Mitsubishi Galant Workshop Handleiding boekje gevonden op het internet... las ik dat er Full Syntheet 5w 40 in het motorblok moet + nieuwe olie filter uiteraard

Nou zag ik dat mijn gebakje (Galant) 8000km nadat ik hem kocht had een kleine beurt heeft gekregen bij de Peugeot dealer.
Misschien voldoet ruwe olie voor een Peugeot motor blok, maar in mijn japans gebakje gaat Full syntheet.

Dus het resultaat... na ongeveer 100 km rijden (olie lekker warm gereden en door het motor blok gespoeld) geen tikjes meer en ook niet meer bij koude start... starten en zoemen, zo hoort het ook met een japanse auto!

Dus conclusie, probeer eerst de voor jouw auto voorgeschreven nieuwe ( geen hakkie wakkie Aldi olie ) A-merk olie + olie filter.

Gr,

Peter Nap.

PanCake82 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.