auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mitsubishi Galant: klapperen Centrale deurvergrendeling en stotteren in lage toeren

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: V6 2.0i 24v GTI

Hallo,

Ik heb deze auto net aangeschaft en er waren een aantal "problemen" die bekend waren bij het aanschaffen van de auto.
Deze wil ik nu natuurlijk gaan oplossen, maar heb daar waarschijnlijk nieuwe info over nodig.

Om te beginnen bij probleem 1:

Mijn Centrale deurvergrendeling werkt niet goed. De vorige eigenaar had de stekker uit de bestuurdersdeur eruit getrokken omdat volgens hem "de CV niet helemaal goed werkt". Nou, wat heet niet goed werkt, ik heb de stekker er weer ingeklikt en nu blijkt dat als je de deur dicht probeert te maken, dat dat prima werkt.
Maar hij gooit de deur ook meteen weer open. Dus hij duwt eerst de portieren dicht om ze vervolgens na een halve seconde weer open te gooien.
Als je de sleutel in het slot steekt en je houd de sleutel continu in de "openmaak" stand, dan probeert hij de hele tijd de boel weer open te gooien.

Wat is hier kapot gegaan ( slechte massa wellicht en waar moet ik dan goed naar kijken, of is de actuator kapot gegaan).

Verder ligt het motortje van de CV in de linkerachterdeur los in de deur. Nu is dat opzich niet zo'n probleem maar ik weet niet waar ik deze in moet "vastdrukken".
Als het motortje los ligt dan gaat het slot natuurlijk ook niet open via de CV, dus hoe krijg ik dit motortje weer op zijn plaats.

probleem 2:

Als ik zeer laag in de toeren ( lees 1200 a 1800 toeren) gas geef dan wil het wel eens voorkomen dan er iets "bonkt", je voelt het door de hele auto heen.
Het blijft bij 1 a 2 bonken, lang niet altijd en altijd alleen maar bij zeer lage toerentallen. Na de 2000 toeren is dit probleem dus ook weg.
Het lijkt heel sterk op het kantelen van het blok, maar ik weet het niet geheel zeker.
Zou het kantelen van het blok dit kunnen veroorzaken en belangrijker nog, naar welke motorsteun moet ik dan specifiek kijken.

probleem 3:

Laatste probleem is dat als ik drempels neem of ik rijd op "slecht wegdek" dan hoor ik wat bonken, tikken in de veerpoten rechts / linksvoor.
Dit is alleen dus bij drempels en slecht wegdek, voor de rest nooit ergens last van en ook geen gek trillend stuur of iets dergelijks.
Ik denk zelf aan de toplagers van de veerpoten.
Is er een manier waarop ik kan testen of het inderdaad de toplagers zijn en hoe zijn deze te vervangen.

Alsvast bedankt voor alle mogelijke hulp.

Maurice

Geplaatst door

Maurice EVO (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Probleem 1: Kijk eens naar de schakelaar achterop het slot. Die is misschien losgesprongen of maakt slecht contact (in het laatste geval helpt alleen vervangen).

Nico8119 0

17 jaar

Probleem 2: Stotteren in lage toeren, bij mij gewone 4 cilinder auto was het vervangen van bougies voldoende om het probleem op te lossen.

abunsc 0

17 jaar

Hallo allen,

Bedankt voor jullie hulp tot dusverre.

Het bonken ( versleten stabilisatorstang rubbers) en het inhouden ( versleten bougiekabels) zijn al opgelost.
Heb alleen nog probleem met de CV, daar had ik graag nog wat oplossingen voor gehoord als het gaat :) ).

Maar heb nu een nieuwe "probleem", sinds ik de kabels vervangen heb ( daar moest het inlaatspruitstuk voor af, heel gepiel) werkt mijn cruise control niet meer fatsoenlijk.

Als ik de cruise control inschakel met de knop op het dashbord dan gaat keurig het lampje branden.
Maar als ik hem vervolgens wil inschakelen met de hendel aan het stuur dan weigert de cruise control in te schakelen.
Alleen het gekke is dat hij het soms wel doet! Dus 8 van de 10 keer doet hij het niet, de andere keren wel.

En als ik hem dan al een keer ingeschakeld krijg dan werkt hij vlekkeloos, je kunt netjes met de hendel harder rijden, afremmen en uitschakelen. Dat werkt allemaal prima, dus de cruise control zelf is niet stuk, hij weigert alleen aan te springen!

Ik heb al beetje rondgezocht op het internet en las dat het wel eens een vacuum slangetje kan zijn wat niet goed zit, zodat de cruise control niet aanspringt.
Weet iemand of dit klopt en als dit zo is, waar zit dat slangetje dan, als ik kijk dan kan ik niet echt iets zien dat ik vergeten ben te monteren.

Misschien is het wel iets heel anders en heeft iemand anders een oplossing voor me.

Nogmaals, cruise control is niet stuk! anders zou hij helemaal niet meer functioneren, meer ik denk eerder aan losse stekker / kabels / slangetjes wat ik vergeten ben te monteren of wat gewoon slecht contact maakt.

Wie o wie heeft de oplossing voor me ;)

Maurice

Maurice EVO 0

17 jaar

wat de cruisecontrol betreft is waarschijnlijk wel een vacuum probleem, controleer de slangetjes van de servo naar het inlaatspruitstuk maar eens
wat de cpv aangaat moet je wat de achterdeuren de bekleding demonteren , het slot cpl losdraaien ,dan kun je deze een beetje naar boven duwen en zie je 3 parkertjes waar de actuator mee vast zat .deze even weer vast draaien
het andere cpv probleem is de microswitch in de lv deuractuator
hier zijn 2types in .de ene zit achterop het cilinderslotje en is los te vervangen,de andere is de complete actuator
kost plm 300euries,wat ik weleens gedaan heb is een universele 5draads motor er bij op zetten en daar de switch van gebruiken .kosten plm 30 euro

Beste Henk,

Dank voor je goede raad. Van de cuirse control dacht ik zelf ook al dat ik dit in de richting van een vacuum probleem moest gaan zoeken. Ik ga even alle slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk bekijken, wellicht kom ik hem dan wel tegen.

Verder het probleem van de CV.
Je zegt dus dat ik een 5 draads universeel motortje moet kopen ( deze kosten idd geen drol) en deze als switch gebruiken?
Hoe moet ik dat kan inrichten c.q. aansluiten?

Als je me hier nog mee kunt helpen dan heel graag!!

Mvg,

Maurice

Maurice EVO 0

17 jaar

ik werk niet meer bij een mitsubishi dealer ,dus ik kan zo niet meer zeggen welke draadkleuren je moet hebben.
wat je wel kan doen is de stekker loshalen van de actuator en met een proeflampje de draden een voor een aan massa leggen (met het proeflampje uiteraard)
als je de stuurdraden aanraakt zal de cpv open of dicht gaan
dan zoek je in de originele 5 polige actuatorstekker nog even de massa op (ik denk de zwarte draad)
en dan sluit je op deze 3 draden de microswitch van de universele motor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.