IK heb gisteren een ECU reader binnen gekregen en deze gelijk aan mijn Galant gehangen, helaas, hij had geen meldingen staan. Daarbaal ik ongeloofelijk van want mijn Galant loopt namelijk heeeeel beroerd op 2 cilinders, althans hij ontsteekt er maar 2 of spuit er maar twee in. Nu vermoed ik dat de ECU defect is. Is het mogelijk om deze ECU ergens te laten testen, want de auto loopt niet en kan dus niet naar de garage gesleept worden. Iemand een hint voor mij waar je deze kan laten teste???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik snap echt niet waar je met bezig bent,als je de ecu al verwisseld hebt met een andere en de klacht is nog steeds aanwezig dan ligt het daar ook niet aan.controleer eerst maar eens goed als er niet valse lucht aagezogen wordt.wat misschien ook nog kan is de vermogenstransitor in de ontsteking
Waar zou die dan valse lucht moeten aanzuigen? De compressie in de cilinders is voldoende +/- 10bar. dat lijkt me dan voldoende en als er valse lucht word aangezogen dan zou die compressie niet hoog genoeg moeten zijn.
Ik heb toendertijd die ecu verwisseld en daar was het probleem niet mee opgelost. Dus oude weer terug gezet, lijkt me niet zo vreemd. De auto met andere ecu +/- 10minuten laten lopen, zou voldoende moeten zijn om hem omnieuw in te leren.
17 jaar
Valse lucht heeft niets met compressie te maken! Valse lucht betekent een lek in het luchtinlaatsysteem ergens tussen de luchtmassameter en het motorblok. De ECU regelt aan de hand van de lambda zonde en de luchtmassameter de stand van de gasklep en de hoeveelheid benzine. Als er ergens een lek zit, dan gaat de waarde van de lambdazonde varieren omdat er meer lucht in de motor komt en dit probeert de ECU weer weg te regelen met als gevolg dat de motor raar gaat lopen.
17 jaar
Ecu en verdeler zijn wel degelijk kwalen bij deze auto's. Alleen hoort daar een andere diagnose bij. Hij loopt dan helemaal niet of even en slaat vervolgens uit. Het beste kun je met een schema ernaast even meten aan de ecu, dan weet je meteen wat ie doet. Valse lucht is niet de oorzaak van jou probleem.
Sytze
ik denk dat je de auto maar moet wegslepen naar iemand die voor jouw kan controleren of de inlaatspruitstukpakking heel is ,de egr en ontsteking goed functioneren(zie ook tips die je in de andere topic hebt gekregen)
Al een nieuwe hall-gever geprobeerd?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar