Hallo allemaal,nou hier mijn verhaal,ben al maand aan het tobben met dit probleem.
Betreft eenGalant uit 97 , 2.0 motor.
Jaar geleden ging tijdens rijden als je over de 140km ging heel soms check engine lampje brande,auto hield licht gas terug en alleen bij herstarten was probleem weer over.Is toen al eens naar gekeken maar niks gevonden.
Enige tijd geleden ging het check engine lampje ook vaker branden bij lagere snelheden ,soms zelfs bij wegrijden parkeerplaats.Soms km geen probleem soms een dag aan de lopende band lampje.Vaak hielp herstarten ,maar auto is ook 2 keer gesleept ,lijkt alsof ie in de beveiliging gaat.Dan start ie heel even maar geef je licht gas dan slaat ie af,soms start ie wel door en knalt ie in ene wel vooruit. Aantal onderdelen zijn vervangen nl.bougies=bougiekabels, beide bobines, nieuwe accu(die was gaar)heeft kleine beurt gehad dus oliefilters ook vervangen.
Ecu is uitgelezen kwam uit BDP sensor en 1 bobine werd niet aangestuurd.BDP sensor is vervangen door orginele nieuwe, en bobine was al vervangen,probleem blijft.Bedrading doorgemeten ,niks gevonden.Nog maals doormeten nog steeds geeft ie BDP sensor aan als fout melding. Ze vertelde dat de injectors niet goed worden aangestuurd en dus er overtollig benzine wordt ingespoten,dit is de reden dat de auto na meerde malen herstarten binnen gaat stinken en de motor dan verzopen klonkt.Soms geeft ie ook een klein knalletje(achter) bij mislukt herstarten.Dachten dat probleem misschien in ECU zat.Deze laten doorlichten bij Actronics,konden geen storing in ECU vinden. Krijg de ECU deze week weer terug gestuurd en dan moet er weer verder gekeken worden.Iemand nog een suggestie?Of ook dit probleem gehad. Staat nu bij een universele garage,wil hem na het weekend naar een garage gespecialiseerd in Mitsubishi brengen,deze heeft ook mijn ECU uitgelezen.Zat zelf nog te denken of de ECU resetten nog iets kan bijdragen.Hij is er nu uit dus mijn vraag is als ie wordt aangesloten is ie dan automatisch gereset en moet je dan nog 20 min stilstaand laten lopen?
Hoop dat iemand nog suggesties heeft.
Groetjes Eva
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ie bdp-sensor aan geeft als foutcode, dan zal het probleem zich toch wel daar ergens situeren.
Ofwel de sensor zelf die soms mankeert, ofwel in de 2 draden naar die sensor (massasluitig of onderbreking???) ofwel een probleem met de ecu zelf.
De BDP sensor is na de eerste foutmelding dus al vervangen. vervolgens bleef het probleem,is ie weer uitgelezen gaf ie weer BDP sensor aan.Toen hebben ze ook de bedrading doorgemeten en niks gevonden.
ECU is in Almelo doorgelicht op defecten,niks gevonden.
Kan het zijn dat de foutcode gewoon nog in de ECU staat en die opnieuw ingeleerd moet worden?
Ik snap er niks van en de garage ook niet ,om radeloos van te worden!!!
17 jaar
Batterij loskoppelen voor 1 minuut, dan zijn alle foutcodes er uit. (of wissen met mut)
Als je ze niet wist blijft de foutcode er uiteraard in staan.
Nou even een update.
auto staat net 2 dagen bij een ander bedrijf belde vanochtend al dat ze voor 99,9 procent weten wat het is. De nokkenaspositiesensor. Er is er eerst 1 uitgewisseld en toen liep ie als een zonnetje.Alle andere punten zijn nogmaals gecheckt pom zeker te weten dat daar niks mis mee is. Krijg de auto waarschijnlijk voor het weekend weer terug!Dan maar testen .......
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar