Sinds vorige week is mijn Galant uit de running.. Hij loopt nogmaar op 2 cilinders. Alleen bij extreem hoge toeren loopt hij met 4 cilinders. Het betreft de eerste twee cilinders naast de distributisnaar.
Ondertussen zijn de injectors verwisseld van de werkende naar de niet werkende, maakte geen verschil. De Bougies, Kabels, bobine, verdeelkap vervangen, niets geholpen. De Computer uitgewisseld maar ook dit hielp niets...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meet de compressie eerst voor je verder gaat zoeken. Word er misschien valse lucht ergens aangezogen door een kapotte inlaatspruitstuk pakking o.i.d.
Hans
De compressie is gemeten en die lag op 11bar ongeveer
17 jaar
Worden de injectoren van de niet werkende cilinders wel aangestuurd?
Hans
Nou we hebben de conenctoren die bovenop de injectoren zitten omgedraaid waardoor de niet werkende cilinder doe aangestuurd zou moeten worden, maar ook geen verbetering
17 jaar
Is dit ineens begonnen of werd het van kwaad tot erger. Valse lucht is ook een mogelijkheid zoals ik al eerder opperde.
Ja dat zal nog even getest moeten worden, maar het was er ineens...
17 jaar
Luister eens met een schroevendraaier op de injectoren of ze tikken als de motor loopt,ze kunnen ook mechanisch kapot zijn.
Hans
ze tikken wel...
Dat heeft anwb gecontroleerd
17 jaar
Ik heb hetzelfde gehad afgelopen zaterdag (galant '91). Zit toch in de injector zelf, verstopt of defect. Ik heb deze vervangen en loopt weer als een zonnetje. Haal anders de rail eens los en verwissel er eens 1. Pas op, komt een beetje benzine uit. Je kunt proberen om ze sonisch te laten reinigen.
17 jaar
ja dat heb ik dus al gedaan... En dat lost dus niets op...
17 jaar
Deze ontsteking heeft toch de hall-gever én de bobine in het huis zitten?,tenminste bij de 2.0 wel.
Ik heb de hall-gever die bovenop de bobine ligt vaker stuk gezien.
Misschien is et wat.
Ricky
De bobine zit samen met de ontsteking achter de verdeelkap klopt dat? De bobine is namelijk vervangen
17 jaar
[quote=fonsdebeer]De bobine zit samen met de ontsteking achter de verdeelkap klopt dat? De bobine is namelijk vervangen[/quote]
Ja,maar is de hall-gever ook vervangen? deze ligt op de bobine in het huis.
heb je het inlaatspruitstuk al gecontroleerd met remmenreiniger oid.
waarschijnlijk is gewoon de pakking stuk ,komt wel vaker voor
Oke het inlaat spruit stuk? Dat is de brug waarin de injectoren zich bevinden?
Als er een koppakking stuk is krijgen de zuigers valse lucht?
Wat doet een hall-gever? Dat is toch een oxygen-sensor?
17 jaar
[quote=fonsdebeer]Wat doet een hall-gever? Dat is toch een oxygen-sensor?[/quote]
Nee,de hall-gever bepaald het moment van vonken.
Al eens aan de egr-klep gedacht? Je hebt er wel niet bij verteld welke 2 cilinders niet goed werken, als het cilinder 3 en 4 is, daar staat dacht ik de egr-klep het dichtst bij, deze cilinders zullen er het meest last van hebben. 't is maar een hint.
Het betreft inderdaad cilinder 3 en 4, deze zitten aan de kant van de verdeelkap, de cilinders aan dekant van de aandrijfriem lopen dus wel...
17 jaar
IK ga toch kijken of ik niet ergens een kapotte koppakking heb tussen cilinder 3 en 4. Nu heb ik gehoord dat de bouten in een specifieke volgorde moeten worden vast gedraaid met een momentsleutel waarmee je de torsie/kracht kan aangeven. Is er iemand die mij kan voorzien in deze gegevens.
Alvast bedankt.
17 jaar
fase 1 75Nm
fase 2 Losdraaien
fase 3 20 Nm
fase 4 90 graden
fase 5 90 graden
7 5 2 4 10
9 3 1 6 8
[quote=Fredje]fase 1 75Nm
fase 2 Losdraaien
fase 3 20 Nm
fase 4 90 graden
fase 5 90 graden
7 5 2 4 10
9 3 1 6 8[/quote]
Fredje dank je wel. Kan je me misschien een klein beetje uitleg geven. Wat zijn de verschillende Fases waar je over spreekt?
17 jaar
als je de nieuwe koppakking er tussen hebt gelegd en de kop er goed op zit dan ga je de (nieuwe) bouten aandraaien. Eerst gewoon aandraaien, niet vast en vervolgens allemaal in bovenstaande volgorde met 75Nm aantrekken dmv een momentsleutel. Als je dat gedaan hebt (fase 1) dan draai je ze weer allemaal los (er niet uit!!) Daarna draai je ze weer allemaal in de goede volgorde aan met 20 Nm (fase 3) en vervolgens draai je ze allemaal in de goede volgorde dmv een gradencircel 90 graden aan. Als laatste fase 5 nogmaals allemaal in deze volgorde 90 graden aandraaien.
Als je niet precies weet hoe dit moet of je hebt er de juiste spullen niet voor, laat dit dan over aan een monteur. Ieder zijn vak. Je kunt meer kapot maken dan repareren als je niet goed uitkijkt.
Succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar