Nog nooit meegemaakt!!!
Klant komt binnen met auto omdat hij geen versnellingen meer kan nemen. Pedaal slap, olie weg uit koppelingspomp pedaal. Versnellingsbak en pomp gedemonteerd. Koppeling was versleten, en pomp kapot.
Pomp en koppeling vervangen. Na montage van de stukken en ontluchting van de pomp krijgen we de pedaal niet hard genoeg. Bij het indrukken van de pedaal en het schakelen kraakt de versnelling en rijdt de wagen zonder te ontkoppelen (maar wel in vitesse) voor- of achteruit. Alles geprobeerd maar het lukte niet. Eerste indruk, slechte pomp (Nipparts). Teruggegeven en andere gekregen. Na montage nog niet goed. Ondertussen ook pomp gecontroleerd aan bak, maar die is goed. Nogmaals versnellingbak open gedaan en 'originele' koppelingsplaat gestoken omdat er verschil was bij die van Nipparts. Deksel en butee laten zitten. Wanneer alles voor de tweede maal gemonteerd is en ontlucht duwen we de koppeling in en de versnelling kraakt niet en neemt zijn versnellingen. Bij een tweede poging lukt het al niet meer. Toch is het al beter dan met de eerste pomp en diske, maar nog niet goed. Als we enkele malen pompen (de koppelingspedaal indrukken) neemt hij zijn versnellingen goed. Wij hebben dit nog nooit meegemaakt. We hebben al honderden dergelijke werken gedaan zonder problemen, en nu lukt het langs geen kanten.
Graag jullie hulp a.u.b., want wij zijn ten einde raad.
Alvast bedankt voor alle tips.
Katrien.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
proberen waart(motor fiets truck)
met een stok koppeling indrukken en nacht zo laten staan
[quote=CARS&MOTORS]proberen waart(motor fiets truck)
met een stok koppeling indrukken en nacht zo laten staan[/quote]
We gaan dit eens proberen.
Alvast bedankt.
Zit er geen verbindingstuk in de leiding?
Waar wat lucht kan blijven hangen?
Volvo 850 heeft zo iets net boven de chassisbalk en dan heb je het zelfde probleem als je beschrijft.
Dan eerst ontluchten bij dat verbindingstuk.
Nog een truckje, uit de truckwereld.
Koppelingssysteem volledig leeg laten lopen, en vanonderenaf vullen met een oliespuitje. In dat geval druk je de lucht naar boven, en is makkelijker dan lucht naar beneden persen. Laatste beetje ( als het reservoir gevuld is ) alsnog naar onderen ontluchten, omdat er iets lucht in de onderste cilinder kan blijven staan.
Groeten Marcel
wat een trukendosen hebben die monteurs toch
Ja, die truckendoos staat standaard naast mijn gereedschapskar.
[quote=CARS&MOTORS]proberen waart(motor fiets truck)
met een stok koppeling indrukken en nacht zo laten staan[/quote]
Beste Cars & Motors,
We hebben dit geprobeerd met een stok, en het probleem is inderdaad opgelost (tot nu), hopelijk blijft het zo.
Alvast bedankt voor de tip.
MVG
Katrien
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar