👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik ben in het bezit van een Outlander uit 2003 sinds vorig jaar, een half jaar geleden is hier door de dealer onder garantie een nieuwe koppeling, drukgroep en drukgroeplager in gezet omdat dit een outlander uit de 1e serie was met problemen met de koppeling. Dit kon je merken doordat als de auto koud was de koppeling klapperde bij het optrekken.
Nu een half jaar en 5000 km later klappert de koppeling opnieuw bij het optrekken als de auto koud is. Heeft iemand een idee hoe
dit opgelost kan worden ? Moeten er andere onderdelen uit de koppeling vervangen worden, vliegwiel o.i.d. ?
Wederom een nieuwe koppeling lijkt me niet de juiste oplossing.
Graag hoor ik van anderen die dit zelfde probleem hebben.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb hier ook last van, ook een Outlander uit 2003.
Met het klapperen bedoel je dat de banden van de achteras gaan klapperen bij optrekken?
Wist niet dat dit nog onder garantie vervangen kon worden.
Weet wel dat er een modificatie koppelingsplaat op de markt is gekomen om dit klapperen te voorkomen.
Aangezien mijn koppelingsplaat nog niet versleten is, ga ik hem nog niet vervangen, maar als je zegt dat dit onder garantie valt, zal ik er eens over nadenken.
Nee, het betreft echt het klapperen van de koppeling, alsof deze niet goed pakt en daardoor over elkaar door schiet.
Hier is inderdaad een modificatie voor gekomen en dit is dus bij mij gebeurd. Maar het is terug.
Het klapperen bij de achteras zijn de draagarmrubbers waarschijnlijk. Dit is vrij eenvoudig en niet te duur te verhelpen. Doordat de rubbers versleten of uitgehard zijn kunnen delen tegen elkaar komen bij het optrekken en dit hoor je dan als " bonk"
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Outlander of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar