Beste,
Bij een lancer wagon 2.0 sport uit 2004 is er een krakend geluid hoorbaar EN voelbaar.
Nou dacht ik te menen dat dit wel een vaker voorkomt bij deze types en dat het van de hevel komt welke de bak ingaat vanaf de hulpkoppelingscilinder?
Klopt deze info of moet ik toch gaan denken aan een complete koppelingsset?
M.v.g.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb dit bij een Galant gehad van 1998 en daarbij werd dit veroorzaakt door het druklager die over een droge lagerbus gleed. Bij de Galant in ieder geval zit een groot rubber om de koppelingshevel heen, ik heb deze opzij geschoven en met vet (protef oil van Procar) richting druklager gespoten (goed op het midden richten en niet op de plaat...) en vervolgens de koppeling ingedrukt houden en dan weer spuiten en ik heb er daarna 2 jaar geen last meer van gehad maar voor hetzelfde geld is het bij jou de drukgroep oid die dit veroorzaakt.
Bedankt voor de info.
Ik heb dat rubber vorige week idd ook weggehaald en een bus remmenreiniger naar binnen gespoten.
Daarna alles weer ingevet.
Het kraken is nu weg.
Wel heb ik het gevoel alsof de koppeling af en toe niet goed vrijkomt.
Kan dit komen door roest o.i.d. op de prise as?
M.v.g.
Vuil of roest daar zou inderdaad wel kunnen maar voor hetzelfde geld was de drukgroep/plaat al niet best meer en is dat het probleem of je bak schakeld gewoon stroef of de slag van koppelingspedaal is te gering waardoor hij niet genoeg vrijkomt. Je zou eerst moeten kijken waarom hij soms niet goed vrij komt. Is de slag van pedaal dan wel volledig op dat moment? Op het moment dat je denk dat hij niet goed vrij komt dan stil gaan staan op rechte ondergrond en dan koppeling helemaal intrappen en dan in z'n 1 duwen, als de auto dan al wilt gaan rijden en de slag van koppelingspedaal is gewoon goed dan komt hij inderdaad niet goed vrij.
Sorry voor mijn late reactie.
De slag van mijn koppelingspedaal is op het moment van het probleem volledig ingetrapt.
Als ik 50x mijn koppelingspedaal indruk en hem in zijn 1 zet gaat het altijd goed, dwz geen hapering en ook geen aanstalte om te gaan rijden.
Ik houd het nog even in de gaten.
Mocht het ervan komen dat alles vervangen gaat worden zal ik de staat van de koppeling en drukgroep hier vermelden net zoals de aanwezigheid of juist niet van roest.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
M.v.g.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Lancer of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar