close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Lancer: Uitvallen motor. Na een poosje hoor je een klik en doet hij het

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 glxi

Dag allemaal,

Het volgende probleem doet zich voor. De motor valt af en toe uit. Na een poosje hoor je een klik en kun je hem weer starten. Als hij het niet doet dan heb ik geen vonk bij de bougie. Als ik de stekker van de stroomverdeler dan lossneem, dan meet ik op de zespolige stekker wel de 12V, maar is de 5V weg. Ook wordt het relais van de brandstofpomp niet meer bekrachtig. Het betreft hier een automaat.

Kan de startblokkering voor als de keuze hefboom van de automaat in D of R staat er iets mee te maken hebben?
Kan de computer het soms wel, dan weer niet doen en hoe kan ik deze controleren?

Graag uw advies.

BVD, André.

Geplaatst door

André 07 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoofdstroomrelais wel goed ?

kaleido 1 6595
badge vip badge

10 jaar

Krukashoeksensor zit in de stroomverdeler. Als deze niet naar behoren werkt zal alles uit vallen (waaronder brandstofpomp, ontsteking,...) want de ecu denkt dat de motor stil ligt.
Zoek een tweedehands, complete stroomverdeler, het kwam wel vaker voor.
Groeten

wim12199 0
badge

10 jaar

Goedemorgen Wim en Ferrie, bedankt voor de reacties.

Ferrie, waar zit de hoofdstroom relais? Relais kastje in de motorruimte?

Wim, ik heb er al een andere stroomverdeler opgehad. (Ontvangen van een Mitsubishi demontage bedrijf in kaatsheuvel) maar die gaf helemaal geen vonk. Op dat moment had hij op de stekker wel de 12 V en de 5 V. Toen weer de oude stroomverdeler terug geplaatst en het was starten en lopen. Echter naar 10 minuten sloeg de moter weer af en bij het meten op de los genomen stekker had ik wel de 12 V maar niet meer de 5 V. Hoe kan het dat de 5 V van af de ecu naar de stroomverdeler wegvalt?

Groeten André.

André 07 0

10 jaar

Weet niet precies waar hij zit bij deze auto , maar het is vaak een relais waar main op staat , het zou ook het relais kunnen zijn wat je hoort klikken na de storing.

kaleido 1 6595
badge vip badge

10 jaar

Wel raar dat je een andere stroomverdeler plaatst en dat hij plots niets meer doet, het zal ook geen goeie zijn zeker!
De hoofdmotorrelais zit onder de chauffagebediening rechts onderaan bijna tegen de tunnel, als je de middenconsole uit haalt zie je hem daar hangen.
Het was in de tijd de stroomverdeler die faalde ofwel de ecu zelf, meer kwam er niet aan.

Groeten

wim12199 0
badge

10 jaar

Dag heren,

Het relais is oké. Waar zit de ECU? En hou kan ik deze controleren?

Deze ochtend weer met de auto bezig geweest. Meet nu op de stekker bij de stroomverdeler (6 polig) 2x5v en een keer 12v. Echter de motor slaat niet aan. Naar mijn weten moet er op de (losgekomen) stekker een keer 12v en een keer 5 V staan. Klopt dit?

BVD, groeten, André.

André 07 0

10 jaar

Rechts naast de chauffageblazer en de handschoenbak.

wim12199 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Lancer of stel zelf een nieuwe vraag.