close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Lancer: Accu laad niet op

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Hallo,

Ik heb een Lancer uit 1994. De accu gaat tijdens rijden langzaam leeg. Heb al andere accu en dynamo geplaatst.

Nu heb ik op dit forum ook iets gelezen over een ALTONATOR. Deze zou zitten in de relaiskast. Ik heb hier gekeken bij mijn auto, en dan zie ik op het deksel van de relaiskap dat er 2 ALTONATORS in zitten. Een is een soort van relais welke ik eruit kan trekken, deze zit aan de kant van het spatscherm.
De andere, aan de kant van het motorcompartiment, zit vast en kan er niet uit getrokken worden. aan de onderkant zitten dikke kabels bevestigd met boutjes met 10 mm zeskantkop. Ook las ik dat op de bedoelde ALTONATOR een lampje zou moeten branden, Maar ik kan geen lampje ontdekken.

Weet iemand mij te vertellen waar ik naar moet kijken.

Bennie

Geplaatst door

BennieJ (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je dit gemeten of de accu niet meer opgeladen werd door de dynamo ? (of op goed geluk dynamo en accu vervangen) .
Was de dynamo nieuw - gereviseerd of een gebruikte van de sloop ?

Ik begrijp alleen niet goed wat je met 2 altonators bedoeld , plaats er eens een foto van om meer duidelijkheid te scheppen ,

Het Dynamo lampje zit in je tellerbak (cockpit) , dient aan te gaan als de auto op contact staat en uit te gaan zodra motor loopt ,
Ergens anders zit er geen lampje voor de dynamo.

limbra 1520
vip badge

11 jaar

Het deksel (zie foto) van het relaisunit geeft aan dat er 2 altonators in zitten. Bij een staat 80 amp. (Op foto rechtsboven) Deze is niet zomaar te verwijderen, hiervoor moet ik 2 schroeven aan onderkant losdraaien. De andere is een relais welke ik er uit kan trekken.(op foto rechtsonder).

Welke is nu de echte altonator, die ik eventueel zou moeten vervangen.

De dynamo is overigens een van de sloop. En de andere accu, s zijn goed gewisseld met andere auto, s en gaven verder geen probleem. Ik heb beide dynamo, s en accu, s ook onderling gewisseld en met elkaar laten draaien, maar het feit blijft dat de accu langzaam leeg wordt getrokken. Als ik met verlichting aan rijdt duurt dit ca. 30/40 min. Dan is accu leeg.

Er brand overigens geen controlelampje op cockpit.

BennieJ 0

10 jaar

Ga eerst maar eens meten is de zekering goed, deze kun je meten, spanning op de + van de dynamo en op het aanstuurdraadje ? Dit zal wel niet want het lampje brand niet, dus daar zit de storing

jan5047 0
badge

10 jaar

Jan bedankt dat je zo snel hebt gereageerd. Maar welke zekering is volgens jou, stuk en waar ik die vinden.

BennieJ 0

10 jaar

ER zit maar 1 alternator op , ander woord voor dynamo.
Wat jij op de deksel ziet staan , zijn onderdelen van het dynamo systeem , een zekering en een relais als ik het zo zie.
Er zit toch ook geen starter/demarreur extra onder de deksel.
Ga eerst maar eens meten , of die sloop dynamo wel goed is, en zijn aansturing , zoals jan voorsteld.

kaleido 1 6880
badge vip badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Lancer of stel zelf een nieuwe vraag.