Mitsubishi Eclipse: kraken in versnellingen

Bouwjaar: 1993

hallo,

Ik heb hier een eclipse staan en die kraakt verschrikkelen als je in de 1, 2 en 3 schakelt. betekent dit einde bak en synchromeshringen? hij wordt hydraulisch gekoppeld en schakelt met kabels, dus hier valt niks af te stellen. loont het de moeite om er eerst verse vloeistoffen in te doen?

En anders, valt er makkelijk aan zo'n bak te komen? Ik hoorde dat die van een galant er ook onder paste?

Hoop op een paar goude tips,

Met vriendelijke groet,

Frens

frens

Geplaatst door frens (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Eclipse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

Paulus8636 (0) PRO, 19 jaar geleden

Kraakt hij ook bij in de versnelling zetten bij stilstand? Check dan of de koppeling goed loskomt. De vier en vijf kraken minder met een slechte koppeling dan de 1, 2 en 3.
Paul

frens (0) PRO, 19 jaar geleden

hij kraakt ook in stilstand, bedoel je even controleren en de vloeistof verversen in de koppelingcilinder?

Paulus8636 (0) PRO, 19 jaar geleden

Als hij in stilstand met de motor aan wel kraakt en met de motor uit niet kraakt is het zeker de koppeling die niet goed vrijkomt. Het kan zijn dat de koppeling vet is geworden door een of andere olielekkage, dan blijft hij plakken. Of het kan in de bediening zitten. Dan moet je de vloeistof eens verversen en checken op lekken.
Succes,
Paul

johan5560 (0), 19 jaar geleden

en als dat het niet is paul, moet de bak dan gereviseert worden, en hoe kan je de koppeling wel goed laten vrijkomen?

gr johan

Paulus8636 (0) PRO, 19 jaar geleden

Het lijkt zeker dat de koppeling niet vrijkomt en dat het niet in de bak zit, maar ja, van een afstand blijft het lastig.

Het bedieningsmechanisme van de koppeling moet goed werken. De cilinder in de koppeling is eigenlijk alleen te inspecteren als de bak van de motor af is. Zorg eerst dat je zeker weet dat de cilinder bij het pedaal goed werkt en niet lekt. Vloeistof moet in orde zijn en het systeem moet goed ontlucht zijn.
Is het daarmee niet opgelost dan moet de bak van de motor af. Kijk of de koppelingsplaten vet zijn. Zo ja, hef de oorzaak op (lekke koppelingcilinder of oliekeerring bak of oliekeering motor die lekt) en vernieuw de koppelingsplaten. Dan moet het weer goed gaan.
Paul

johan5560 (0), 19 jaar geleden

hallo paul, je bent dus eigenlijk 100% zeker dat het niet aan de bak ligt?

Nu heb ik nog een probleem met mijn eclipse, de pakkingvan het uitlaatspruitstuk lekt, want er namelijk een draadeind afgebroken in het blok.
Wat is de makkelijkste manier om deze eruit te krijgen en een nieuwe erin te zetten.

Weet je misschien ook waar ik onderdelen voorm ijn eclipse kan krijgen?

alvast bedankt
gr johan

Paulus8636 (0) PRO, 19 jaar geleden

Laten we het op 99% houden.

Tapeind?? Spruitstuk eraf. Tapeind uitboren en opnieuw schroefdraad tappen. Lukt dit niet, dan een helicoil plaatsen.
Je moet hiervoor een beetje handig zijn en het moet nauwkeurig gebeuren.
Succes,
Paul

johan5560 (0), 19 jaar geleden

ik zit op de mts en frens is een maat van mij en automonteur dus dat moet wel lukken

ERWIN2924 (0) PRO, 19 jaar geleden

EEN MITSUBISHI IS ERG KIESKEURIG MET ZIJN VERSNELLINGSBAK OIE, GEBRUIK JE JUISTE VOORGESCHREVEN OLIE.

johan5560 (0), 19 jaar geleden

welke moet ik hebben volgens jou erwin?

en waar kan ik aan onderdelen komen?

gr johan

frens (0) PRO, 19 jaar geleden

De cilinder in de koppeling is eigenlijk alleen te inspecteren als de bak van de motor af is. Als ik het goed gezien heb, zit de koppelingscilinder op de bak en er niet in zoals sommige vw's. Maar ik heb het wel ongeveer door, we ontluchten het zaakje wel even goed door...

En dat tapeind in de kop lossen we ook wel op, uitboren zie ik zelf niet zo zitten, had een collega laatst gedaan en boorde net iets te ver...

Het is een aluminium kop en dus gaan we er mooi een kopje op lassen met een moertje erop. Dit kan met een tig lasapparaat en de las zal niet op de aluminium cilinderkop hechten... heb het nu al een paar keer gedaan en het werkte perfect, soms wel na meerdere malen proberen.

Met vriendelijke groet,

Frens

ERWIN2924 (0) PRO, 19 jaar geleden

JUISTE OLIE IS 75W 90 GL 4 OLIE..

GL 5 ZOU TE STERKE OLIE FILM GEVEN OP DE SYNCHROMESH RINGEN EN DAN OOK KRAKEN MET SCHAKELEN.

SUCCES, DOE ER JE VOORDEEL MEE.

Paulus8636 (0) PRO, 19 jaar geleden

Veel succes en ik ben benieuwd naar de afloop.
Gr.
Paul

wais (0), 15 jaar geleden

[quote=Paulus]Veel succes en ik ben benieuwd naar de afloop.
Gr.
Paul[/quote]
Ik ben ook benieuwd. Ik heb precies dezelfde probleem met dezelfde Eclipse uit dezelfde bouwjaar. Alleen bij mij kraakt alleen de 2e versbelling bij het opschakelen. Met terugschakelen kraakt ie maar een beetje.

Groetjes, Wais

Theo Veenman (0), 15 jaar geleden

Wat is het versn.bak code nummer het staat aan de bovenrand van de bak bij de bevestigingvan de bak aan de motor en begint met kf5m.meestalhet het de syn.mesh ringen mail mij maar voor het tel.nummer,ik heb er zeer veel van gerepareerd e-mail adres
theoveenman@hotmail.com theo

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Eclipse of stel zelf een nieuwe vraag.