hallo, ik ben in het bezit van een mitsubishi colt 1.3 gl uit '89. ik heb een lekstroom van 0,3 ampere. wanneer ik de auto met volle accu een dag en een nacht neerzet is mn accu leeg. ik heb al veel dingen nagekeken, alle zekeringen eruit getrokken, en weer gemeten, lekstroom blijft hetzelfde. ik heb hier nooit problemen mee gehad, vond het zelfs appart hoe goed mijn accu het vol hield altijd. maar nu dus dit probleem, ik heb er ook al 3 verschillende accu's in gehad, maar dit was ook niet het probleem. kan iemand mij misschien helpen, of dat dit bekend is bij een colt uit 89. grt Marcel
Geplaatst door Maniacstarr (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Colt? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
Paulus8636 (0) PRO, 18 jaar geleden
o,3A is te hoog.
Meten waar het vandaan komt en er wat aan doen. Misschien een probleem in de dynamo?
Gr.
Paul
Maniacstarr (0), 18 jaar geleden
ik ben aan het meten geweest... als ik de collector stekkertjes uit de dynamo haal dan geeft ie 0 ampere aan. dus dan zal het in de dynamo zitten? ik heb er laatst wel een van de sloop opgezet omdat de vorige niet meer bij laadde (geloof nu een uit een hyundai pony). maar is dat makkelijk te verhelpen? of raad je me een andere dynamo aan?
mvg Marcel
Paulus8636 (0) PRO, 18 jaar geleden
Ik denk dat de dynamo die er nu in zit niet goed meer is of op de verkeerde manier is aangesloten (andere schakeling ofzo).
Het makkelijkst is het om op de sloop de juiste dynamo te zoeken (zal niet zoveel kosten) en dan nog eens te kijken.
Groeten,
Paul
wim12199 (0) PRO, 18 jaar geleden
Deze alternatoren hebben altijd een stroomopname van 30 milli-ampere (0,03 A), dit is normaal voor deze colt, ben je zeker dat je niet mismeten hebt!
Maniacstarr (0), 18 jaar geleden
ok, maar ik heb een lekstroom gemeten van 0,3 ampere (300 milli ampere) dus dat is wel iets meer. en ook nog eens het feit dat de accu na anderhalve dag leeg is, zonder dat de motor heeft gelopen dan. want de dynamo laadt wel gewoon bij... 13 a 14 V gemeten met stationair draaiende motor. gr Marcel
Bouke1398 (0), 18 jaar geleden
Waarschijnlijk is je probleem al opgelost. Maar ik had precies het zelfde en met een "nieuwe" dynamo was het probleem verholpen
Maniacstarr (0), 18 jaar geleden
probleem is niet opgelost, maar had je ook een lekstroom dan? en was het ook een colt? dan ga ik es kijken naar een nieuwe dynamo, zijn die duur?
MGG marcel
RoelV (0) PRO, 18 jaar geleden
Een nieuwe delco remy dynamo kost ongeveer 210 ex btw.
Bouke1398 (0), 18 jaar geleden
Ik heb een colt 1.3 uit 1990, dus exact dezelfde. Ik heb toen voor 30 euro er een op de sloop gehaald (na eerst een nieuwe accu te hebben gekocht :( ). Het is ook nog erg makkelijk om dat ding te vervangen.
Maniacstarr (0), 18 jaar geleden
ok, ga ik liever voor 30 euro :D
Sando (0), 18 jaar geleden
Ik hen ook een Colt ui 1991.
Als je een lekstroom van 0.3 Ampere hebt is dat te hoog. Ik heb hetzelfde probleem, en heb de zekeringen er 1 voor 1 uitgehaald. Als ik de zekering van de lamp (40A) eruit trek is de lekstroom weg. Maar ik heb alle lampen al afgekoppeld en dan nog blijft ie lekken. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het ergens achter het dashboard zit, in de schakelaar?