auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mitsubishi Colt: lekstrooom

Bouwjaar: 1989

hallo, ik ben in het bezit van een mitsubishi colt 1.3 gl uit '89. ik heb een lekstroom van 0,3 ampere. wanneer ik de auto met volle accu een dag en een nacht neerzet is mn accu leeg. ik heb al veel dingen nagekeken, alle zekeringen eruit getrokken, en weer gemeten, lekstroom blijft hetzelfde. ik heb hier nooit problemen mee gehad, vond het zelfs appart hoe goed mijn accu het vol hield altijd. maar nu dus dit probleem, ik heb er ook al 3 verschillende accu's in gehad, maar dit was ook niet het probleem. kan iemand mij misschien helpen, of dat dit bekend is bij een colt uit 89. grt Marcel

Geplaatst door

Maniacstarr (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik ben aan het meten geweest... als ik de collector stekkertjes uit de dynamo haal dan geeft ie 0 ampere aan. dus dan zal het in de dynamo zitten? ik heb er laatst wel een van de sloop opgezet omdat de vorige niet meer bij laadde (geloof nu een uit een hyundai pony). maar is dat makkelijk te verhelpen? of raad je me een andere dynamo aan?

mvg Marcel

Maniacstarr 0

19 jaar

o,3A is te hoog.
Meten waar het vandaan komt en er wat aan doen. Misschien een probleem in de dynamo?
Gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

19 jaar

Ik denk dat de dynamo die er nu in zit niet goed meer is of op de verkeerde manier is aangesloten (andere schakeling ofzo).
Het makkelijkst is het om op de sloop de juiste dynamo te zoeken (zal niet zoveel kosten) en dan nog eens te kijken.
Groeten,
Paul

Paulus8636 0
badge

19 jaar

Deze alternatoren hebben altijd een stroomopname van 30 milli-ampere (0,03 A), dit is normaal voor deze colt, ben je zeker dat je niet mismeten hebt!

wim12199 0
badge

19 jaar

ok, maar ik heb een lekstroom gemeten van 0,3 ampere (300 milli ampere) dus dat is wel iets meer. en ook nog eens het feit dat de accu na anderhalve dag leeg is, zonder dat de motor heeft gelopen dan. want de dynamo laadt wel gewoon bij... 13 a 14 V gemeten met stationair draaiende motor. gr Marcel

Maniacstarr 0

19 jaar

Waarschijnlijk is je probleem al opgelost. Maar ik had precies het zelfde en met een "nieuwe" dynamo was het probleem verholpen

Bouke1398 0

19 jaar

probleem is niet opgelost, maar had je ook een lekstroom dan? en was het ook een colt? dan ga ik es kijken naar een nieuwe dynamo, zijn die duur?

MGG marcel

Maniacstarr 0

19 jaar

Een nieuwe delco remy dynamo kost ongeveer 210 ex btw.

RoelV 0
badge

19 jaar

Ik heb een colt 1.3 uit 1990, dus exact dezelfde. Ik heb toen voor 30 euro er een op de sloop gehaald (na eerst een nieuwe accu te hebben gekocht :( ). Het is ook nog erg makkelijk om dat ding te vervangen.

Bouke1398 0

19 jaar

ok, ga ik liever voor 30 euro :D

Maniacstarr 0

19 jaar

Ik hen ook een Colt ui 1991.
Als je een lekstroom van 0.3 Ampere hebt is dat te hoog. Ik heb hetzelfde probleem, en heb de zekeringen er 1 voor 1 uitgehaald. Als ik de zekering van de lamp (40A) eruit trek is de lekstroom weg. Maar ik heb alle lampen al afgekoppeld en dan nog blijft ie lekken. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het ergens achter het dashboard zit, in de schakelaar?

Sando 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.