Mitsubishi Colt: lekstrooom

Bouwjaar: 1989

hallo, ik ben in het bezit van een mitsubishi colt 1.3 gl uit '89. ik heb een lekstroom van 0,3 ampere. wanneer ik de auto met volle accu een dag en een nacht neerzet is mn accu leeg. ik heb al veel dingen nagekeken, alle zekeringen eruit getrokken, en weer gemeten, lekstroom blijft hetzelfde. ik heb hier nooit problemen mee gehad, vond het zelfs appart hoe goed mijn accu het vol hield altijd. maar nu dus dit probleem, ik heb er ook al 3 verschillende accu's in gehad, maar dit was ook niet het probleem. kan iemand mij misschien helpen, of dat dit bekend is bij een colt uit 89. grt Marcel

Maniacstarr

Geplaatst door Maniacstarr (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Colt? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Paulus8636 (0) PRO, 18 jaar geleden

o,3A is te hoog.
Meten waar het vandaan komt en er wat aan doen. Misschien een probleem in de dynamo?
Gr.
Paul

Maniacstarr (0), 18 jaar geleden

ik ben aan het meten geweest... als ik de collector stekkertjes uit de dynamo haal dan geeft ie 0 ampere aan. dus dan zal het in de dynamo zitten? ik heb er laatst wel een van de sloop opgezet omdat de vorige niet meer bij laadde (geloof nu een uit een hyundai pony). maar is dat makkelijk te verhelpen? of raad je me een andere dynamo aan?

mvg Marcel

Paulus8636 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik denk dat de dynamo die er nu in zit niet goed meer is of op de verkeerde manier is aangesloten (andere schakeling ofzo).
Het makkelijkst is het om op de sloop de juiste dynamo te zoeken (zal niet zoveel kosten) en dan nog eens te kijken.
Groeten,
Paul

wim12199 (0) PRO, 18 jaar geleden

Deze alternatoren hebben altijd een stroomopname van 30 milli-ampere (0,03 A), dit is normaal voor deze colt, ben je zeker dat je niet mismeten hebt!

Maniacstarr (0), 18 jaar geleden

ok, maar ik heb een lekstroom gemeten van 0,3 ampere (300 milli ampere) dus dat is wel iets meer. en ook nog eens het feit dat de accu na anderhalve dag leeg is, zonder dat de motor heeft gelopen dan. want de dynamo laadt wel gewoon bij... 13 a 14 V gemeten met stationair draaiende motor. gr Marcel

Bouke1398 (0), 18 jaar geleden

Waarschijnlijk is je probleem al opgelost. Maar ik had precies het zelfde en met een "nieuwe" dynamo was het probleem verholpen

Maniacstarr (0), 18 jaar geleden

probleem is niet opgelost, maar had je ook een lekstroom dan? en was het ook een colt? dan ga ik es kijken naar een nieuwe dynamo, zijn die duur?

MGG marcel

RoelV (0) PRO, 18 jaar geleden

Een nieuwe delco remy dynamo kost ongeveer 210 ex btw.

Bouke1398 (0), 18 jaar geleden

Ik heb een colt 1.3 uit 1990, dus exact dezelfde. Ik heb toen voor 30 euro er een op de sloop gehaald (na eerst een nieuwe accu te hebben gekocht :( ). Het is ook nog erg makkelijk om dat ding te vervangen.

Maniacstarr (0), 18 jaar geleden

ok, ga ik liever voor 30 euro :D

Sando (0), 18 jaar geleden

Ik hen ook een Colt ui 1991.
Als je een lekstroom van 0.3 Ampere hebt is dat te hoog. Ik heb hetzelfde probleem, en heb de zekeringen er 1 voor 1 uitgehaald. Als ik de zekering van de lamp (40A) eruit trek is de lekstroom weg. Maar ik heb alle lampen al afgekoppeld en dan nog blijft ie lekken. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het ergens achter het dashboard zit, in de schakelaar?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.