close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi ASX: Locatie EGR klep

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1800

Dag samen,
Weet iemand waar ik deze klep kan vinden, heb wat gekeken maar kan het beter vragen en ook dat ik een 1.8 DI D motor nog op mijn vloer had.
Scanner geeft de melding " DPF partikelfilter" , maar vindt het toch raar vanwege lage km-stand van 60000 km, en daarom wil ik eerst naar zijn egr klep kijken, en via live data van mijn scanner krijg ik ook een vraagteken bij egr, ,meet zelfs geen egr percentage .
Gr
Jantje

Geplaatst door

firedriver (335)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is het één van deze onderdelen,
gr.

Dag samen,
Heb een foto van een 18 DI-D motor gevonden,
Is het dat (zie foto) voor en achterkant van deze motor.
Denk aan zijn voorkant.
Kunnen jullie deze afbeeldingen zien als jullie op de bijlagen klikken ???

Amaai, heb met deze wagen gereden.
Resultaat: eventjes bergop niet meet dan 40 km/h, bergaf met moeite 70 km/h.
Volgens de eigenaar rijdt de wagen beter als de melding weg is, maar voor korte duur.
Motortemp. bij warme motor 188 graden, meter op dashboard staat mooi in het midden.
Vindt het jammer, wagen 2 maanden geleden aangekocht en volgens zijn garage is daar geen garantie op en dat met een
kilometerstand van amper 58000 km, op zich een geweldige wagen.
komende weekend de wagen eens grondig nakijken op lekken, losse leidingen,... en zijn egr, vermoed voorkant motor t.h.v. zijn
oliepeilstok, na het rijden had ik de busjes gevoeld dat met de egr verbonden zijn en ze waren koud.
Het is precies dat de motor in noodloop is.
Bij het gasgeven wanneer de wagen stilstaat is de toerental niet hoger dan 3000 tr/min.(begrenzer).
bij het rijden niet hoger dan 2600 tr/min.
Misschien zijn jullie iets meer met deze informatie.en veel kan het toch niet zijn aangezien zijn kilometerstand, maar ja, je weet niet wat je aankoopt.
Voila, dan de komende weekend aan beginnen en maar hopen.
Dikke gr.Jantje

Dag samen,
Leidingen en slangen van de roetfilter is ok, ben nog bezig met montage.
Partikelfilter moet ik nog controleren.
EGR klep was goed zuiver (zie foto).
Klem tss. partikelfilter en roetfilter moet ik losmaken en zijn motor laten draaien.
Schoep va zijn turbo zal ik ook nakijken.
Regenatie = blijf ik van af.
gr.
Jantje

Dag samen,
Zijn turbo is ok, roetfilter en partikelfilter is volgens mij goed, zeer weinig roetvorming, bij draaiende motor komt er genoeg druk uit
Tijdens het rijden wanneer zijn motormankementlampje wordt weggereset rijdt deze wagen perfect.
Meer kan ik niet doen, vind het jammer voor hem, maar had hem aangeraden om een reset te doen van die melding" DPF partikelfilter" bij een verdeler, met mijn scanner kan ik het niet, komt dan deze probleem terug, dan zou toch zijn partikelfilter vervangen of gereinigd moeten worden.
Kan ook zijn dat de cyclus voor regenatie niet juist is afgelopen waardoor je deze melding ook krijgt.
Voila, Dikke gr.
Jantje
ps: zal ook iets laten weten wat ze bij de verdeler zeggen !!!

Dag samen,
Eigenaar is nog niet bij een verdeler geweest.
Gr.
Jantje

Dag samen,
Lag toch aan zijn roetfilter, roetfilter zuiver gemaakt en de probleem is opgelost, voor hoelang blijft een vraagteken, maar hij kan verder.
Dikke gr.
Jantje

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi ASX of stel zelf een nieuwe vraag.