close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Space Wagon: MIL lampje blijft branden

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,4 GDI

Hallo ,
Een kennis van mij heeft een Space Wagon 2.4 GDI uit 2004. Hier brandt het MIL lampje van. Met een uitlees tool: Cen Tech 94217, heb ik de storing uitgelezen: MIL on, P0011.
Deze gereset, MIL off en geen foutcode meer.
Het MIL lampje blijft echter wel branden. Later nog eens uitgelezen, geen foutmedling en de tool geeft aan de de MIL off is.
Lampje brandt nog steeds. Auto rijdt verder wel goed.
Heeft iemand enig idee??
Alvast bedankt.

Geplaatst door

JackB (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

P0011 - "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance Bank 1
Notes: The "A" camshaft shall be either the "intake," "left," or "front" camshaft. Left/Right and Front/Rear are determined as if viewed from the driver's seating position. Bank 1 contains cylinder number one, Bank 2 is the opposite bank.

Heb je een automatische bak? Die kan ook de MIL aanzetten.
Anders zit er ergens kortsluiting of is er een communicatieprobleem tussen de motor-ecu en het dashboard.
In dat geval eerst maar eens uitlezen met een dealer-tool (of equivalent) om te zien waar de fout zit.

oldford 0
badge

13 jaar

Bedankt voor je reactie.
foutcode had ik ook al opgezocht, maar na het resetten is dit niet meer voorgekomen.
Dat het MIL lampje blijft branden is raar, maar wat jij aangeeft zou kunnen. Het is echter geen automatsche bak.
Voor een kortsluiting zou ik het dashboard moeten uitbouwen denk ik?
Zou het helpen indien ik de accu een tijdje er af haal?
Anders zal deze kennis toch maar eens naar de dealer moeten gaan, kijken wat zij hierin kunnen betekenen.
Maar komt dit vaker voor?

JackB 0

13 jaar

Het is maar net hoe het lampje wordt aangezet. Rechtstreeks door de motorcomputer of via een can-bus netwerk.
Als de motorcomputer het lampje rechtstreeks aan zet en het blijft branden door kortsluiting, verwacht je weer een foutcode in de motorcomputer.
Gaat het via een can-bus en wordt het lampje door een body-computer of dashboard-computer aangestuurd kun je dat wel eens niet zien met een algemene scanner. Voor dat je het dashboard uit elkaar haalt, moet je eerst uitzoeken hoe het lampje wordt aangezet en door welke computer.

oldford 0
badge

13 jaar

Dank je wel voor de uitleg.

Weet iemand anders misschien hoe dit zit bij een Space wagon uit 2004, ik lees hem uit met het ISO 9141-2 protocol.

Alvast bedankt

JackB 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Wagon of stel zelf een nieuwe vraag.