auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mitsubishi Carisma: Mitsubishi Carisma 1.6 LPi meerdere vragen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Hallo,

ik heb enkele dagen geleden een Carisma op lpg gekocht.

In de dagen erna staken er helaas al enkele dingen de kop op die ik graag wil verhelpen. Zijn er carisma kenners met goede tips?

Bij koud weer valt de motor direct uit na het starten, en de 2e keer blijft hij netjes draaien. Heb ergens iets gevonden over een bepaalde draad doorknippen van temperatuursensor, en dan zou dit verholpen zijn. Weet iemand waar deze draad zit, en of het niet kwaad kan?

Ben gewend gauw door te schakelen tijdens het rijden, maar bij deze auto krijg ik als antwoord vaak gebok. Slipt dan de koppeling en moet ik er voorzichtig mee doe, en is hij eigenlijk al bijna versleten??? Of is hier wat aan te doen?

De motor bokt sowieso soms een beetje bij het optrekken. Eerst had de auto dat erg, en wilde ik hem niet kopen, maar het zou verholpen worden. Er is toen een andere bobine op gekomen, en dat deed hij niet meer met de testrit. Nu echter weer wel(maar lang niet zo erg als eerst) Wat te doen?

Tik in de motor soms hoorbaar, moeten kleppen gesteld worden? Of is dat allemaal hydraulisch? Of hoort het bij deze motor?

Rechterdeurslot werkt niet mee op centrale vergrendeling. Wel bij de knop(bestuurdersdeurpaneel), maar niet met het openen d.m.v. sleutel bestuurderskant. Je ziet het pinnetje wat bewegen, maar niet helemaal. Is dit op te lossen?

Centrale deurvergrendeling astandsbediening. Batterijtje is leeg, kan ik deze gewoon vervangen, of moet dit per se de dealer doen?

Tijdens het sturen hoor ik soms een hoog piepend geluid uit de stuurkolom(lijkt het ) iemand een idee?



Een hele lijst vragen, maar mochten jullie ideeen of oplossingen weten, hoor ik het erg graag.

groeten Tijmen

Geplaatst door

Meneer Tijmen (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Mijn tip: terug met die auto en koop ongedaan maken.

Hans4040 1435
badge vip badge

12 jaar

Zou ik ook doen.

primera p11 0

12 jaar

Dit klinkt niet als een auto die door de keuring gaat komen. Ik vind dit een gevalletje oplichting en ik denk dat ze de geprobeerd hebben de auto 1 uur lang rijgeschikt te maken zodat je hem zou kopen. Terug met die auto en voor de volgende keer een aankoopkeuring uit laten voeren. Kost wat, maar dan weet je zeker dat je een goede auto koopt en er ook een paar jaar mee vooruit kan. Ik heb toevallig via autoscout ook nog wel handige tips gevonden voor mensen die een auto willen kopen [url=http://www.autoscout24.nl/AIPrivateDecis...]of een auto verkopen[/url].

corvlis 0

12 jaar

Ik zou de auto eerst eens laten inleren (10 minuten stationair laten draaien) en dan eens kijken of het bokken er nog steeds in zit. Als een Carisma niet is ingeleerd, dan is er haast niet mee te rijden.

Nico8119 0

12 jaar

Terug brengen , nu het nog kan?

kaleido 1 7445
badge vip badge

12 jaar

[quote=Nico8119]Ik zou de auto eerst eens laten inleren (10 minuten stationair laten draaien) en dan eens kijken of het bokken er nog steeds in zit. Als een Carisma niet is ingeleerd, dan is er haast niet mee te rijden.[/quote]
Dat vind ik wel heel overdreven. Zou betekenen dat iedereen die een carisma heeft hem eerst 10 minuten moet laten draaien voordat ie ermee wegrijdt. Denk toch dat de auto gewoon mechanische problemen heeft.

corvlis 0

12 jaar

Nee, dat inleren is eenmalig nodig als de ECU gereset is (bijvoorbeeld na het loshalen van de accu). Misschien dat het verstandig is om bij deze auto de accu even los te halen om de ECU te resetten en daarna opnieuw inleren.

Nico8119 0

12 jaar

Oh okee, ja wellicht dat dat iets teweeg kan brengt. Baat het niet dan schaadt het niet.

corvlis 0

12 jaar

Hallo,
de auto is particulier gekocht, dus dat is niet echt een optie om terug te gaan.
Het lijkt de afgelopen week verminderd te zijn, maar het 2x moeten starten blijft. En bokken soms een beetje, maar enkel bij overschakelen en optrekken in een te lage versnelling(voor zijn gevoel, terwijl dat normaal best moet kunnen)
Komend weekend ga ik hem laten uitlezen bij een bevriende Mitsubishi monteur, ben benieuwd of die vind wat er aan de hand is. Mochten jullie nog tips of opbouwende kritiek hebben hoor ik het graag!

Meneer Tijmen 0

12 jaar

V:Bij koud weer valt de motor direct uit na het starten, en de 2e keer blijft hij netjes draaien. Heb ergens iets gevonden over een bepaalde draad doorknippen van temperatuursensor, en dan zou dit verholpen zijn. Weet iemand waar deze draad zit, en of het niet kwaad kan?

A:Dit is een kwaaltje wat meer Carisma's hebben op LPG, geen draden doorknippen, gewoon nog een keer starten en hij loopt.


V:Ben gewend gauw door te schakelen tijdens het rijden, maar bij deze auto krijg ik als antwoord vaak gebok. Slipt dan de koppeling en moet ik er voorzichtig mee doe, en is hij eigenlijk al bijna versleten??? Of is hier wat aan te doen?

A:Dit klinkt meer als een koppelingsprobleem. Versleten platen o.i.d.


V:De motor bokt sowieso soms een beetje bij het optrekken. Eerst had de auto dat erg, en wilde ik hem niet kopen, maar het zou verholpen worden. Er is toen een andere bobine op gekomen, en dat deed hij niet meer met de testrit. Nu echter weer wel(maar lang niet zo erg als eerst) Wat te doen?

A:Vraag 1: doet hij dit op benzine en LPG? en wat is de toestand van de bougies?


V:Tik in de motor soms hoorbaar, moeten kleppen gesteld worden? Of is dat allemaal hydraulisch? Of hoort het bij deze motor?

A:Kan hydraulisch of normaal zijn, beide zijn toegepast in de Carisma.


V:Rechterdeurslot werkt niet mee op centrale vergrendeling. Wel bij de knop(bestuurdersdeurpaneel), maar niet met het openen d.m.v. sleutel bestuurderskant. Je ziet het pinnetje wat bewegen, maar niet helemaal. Is dit op te lossen?

A:Kwestie van binnenpaneel verwijderen en nakijken, kan kleinigheidje zijn, kan nieuwe motor inhouden.


V:Centrale deurvergrendeling astandsbediening. Batterijtje is leeg, kan ik deze gewoon vervangen, of moet dit per se de dealer doen?

A:Kun je gewoon zelf doen, heb je geen dealer voor nodig.


V:Tijdens het sturen hoor ik soms een hoog piepend geluid uit de stuurkolom(lijkt het ) iemand een idee?

A:Is standaard bij de Carisma.

Een hele lijst vragen, maar mochten jullie ideeen of oplossingen weten, hoor ik het erg graag.

groeten Tijmen

Ik hoop dat alles duidelijk is voor zover, anders hoor ik het wel.
Groeten,
Peter.

peter8884 0

12 jaar

Het bokken van de motor kwam door een verkeerde elektrodenafstand van de bougies! Deze juist afgesteld voor LPG, en hij reed weer perfect. Het geluid bij het sturen kwam door de vilt keerring onderin bij de pedalen waar de stuurstang zit. Deze goed ingespoten(veel!) en dit verminderde aanzienlijk. De rest heb ik niks aan gedaan, de auto is inmiddels verkocht

Bedankt voor het meedenken

Meneer Tijmen 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.