close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Carisma: op 2 cilinders lopen

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Beste leden, sins ik de koppakking van een mitsubishi carisma heb vervangen loopt deze nog op 2 cilinders. 1 & 3 lopen niet mee
wat heb ik gecheckt: * gekeken of de distributie op tijd stond en dat was het geval.
* klepspeling is goed
* de bougies eruit gehaald en deze vonken alle 4 tijdens het starten
* de bougies zijn ook nat van de cilinders 1 & 3 wat niet meelopen dus brandstof krijgen ze ook

Die schijf die achter het krukastandwiel zit zou die voor de problemen kunnen zorgen want daar zitten 2 uitsparingen ( net vleugeltjes) op.
Is het krukastandwiel er zo af te halen of moet dit met een trekker.

Gr. Mat

Geplaatst door

mikelj (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bougiekabels op de verkeerde plaats???
1 en 4 vonken normaal genomen gelijk net als 2 en 3
Wat jij hebt is uniek .
Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

ja dat is zeker uniek maar er zitten 2 bobines op het kleppendeksel gebout en een bobine voorziet cilinder 1&2 van een vonk en de 2e bobine cilinder 3&4.
Ik heb de bobines uitgewisseld maar het probleem blijft.
Maar wie kan mij vertellen wat de functie is van die platte schijf achter het krukastandwiel met die 2 lipjes eraan, ik weet dat het de sensor bediend van de bdp maar zou het kunnen dat die lipjes de bobines aansturen?
Nee de bougiekabels kun je niet verwisselen bij de carisma want de bobine zelf zit op een bougie geduwd met een bougiekabel naar de andere bougie.

mikelj 0

12 jaar

Zijn de kabels niet verschillend van lengte??? Zo'n bobine geeft aan beide uiteinden een vonk en de zuigers van 1 en 2 gaan ongelijk . Hier gaat iets niet goed .
Ben je met twee blokken tegelijk bezig. ???
Als er een sensor langs die lipjes gemonteerd zit zal dit voor de ontsteking dienen. Ik ken dit blok niet ,wel de GDI !
Kan je een foto van de kop plaatsen ? Hier moet uit te komen zijn.
Groeten.

Punt 50
badge

12 jaar

Ja de 2 bougiekabels (1 per bobine ) hebben inderdaad een verschillende lengte maar je kunt ze eigenlijk maar op een manier monteren.
Ik weet dat de onstekings volgorde 1-3-4-2 is en daarom denk ik dat het plaatje met 2 vleugeltjes ( zo noem ik ze maar even ) de bdp sensor bediend en dubbel werkend is en dat telkens als een zo'n vleugeltje de bdp sensor passeert een van de bobines bediend wordt.
Ik heb deze constructie nog niet eerder gezien maar als ik de bobine opstelling zien en dat plaatje achter het krukastandwiel met die vleugeltjes dan kan ik me even geen andere werking voorstellen.
Ik probeer morgen even foto's te plaatsen.

mikelj 0

12 jaar

Hallo, het probleem is opgelost en er is iemand creatief geweest om de bougiekabels te verwisselen op de bobines en dit heb ik ondekt met een vergelijkings foto van een carisma motor.
Bedankt voor het meedenken mensen.

Gr. Mat

mikelj 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.