Mitsubishi Lancer glxi 1.5: Motor houdt in tussen 2500 a 3000 toeren

Bouwjaar: 1991

In juni begaf eerst de bobine het en na twee dagen de boord-computer. Omdat de computer (nieuw) duur is gekozen voor een gereviseerd exemplaar in combinatie met gereviseerde ontsteking.
Geen keuze anders geen garantie.(v/h bedrijf die deze verkoopt)
Na montage door de garage van dit alles is de wagen niet meer de oude. Ben 3x terug geweest, 1xbougie vervangen, bougiekabels vervangen/ontsteking gesteld en als laatste kleppen gesteld (stonden te strak volgens de garagist).
De kleppen opnieuw moeten inrijden en moet dus binnenkort terug
alleen de motor blijft inhouden (ook hiervoor) en de garagist wil na het stellen van de kleppen niets meer doen.
Ik word langzamerhand radeloos.
Wie heeft er een idee waar de garagist nog naar zou kunnen kijken
want ik vind het onacceptabel na zoveel geld betaald te hebben om
het dan maar op te geven.

Alvast hartelijke dank.

zito

Geplaatst door zito (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Lancer? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

arie559 (0) PRO, 20 jaar geleden

ik zo toch nog denken aan de otsteking want ik heb dit zelf
al 2 keer meegemaakt dat hier toch nog een probleem in zat

marcvan1 (0) PRO, 20 jaar geleden

beste,

als er een storing in de motorelektronica zit gaat de motorstoringslamp branden en een stoorcode geven

bij dit type van motor is het wel belangrijk dat er NGK bougies worden gebruikt en dat ze correct zijn afgesteld.

groeten

arie559 (0) PRO, 20 jaar geleden

bij mitsubishi gaat geen motorcontrolelampje branden als er storing in de ontsteking aanwezig is en wij gebruiken al jaren denso bougie in al onze motoren ( mitsubishi ) geen probleem hier mee

Basjuh966 (0), 19 jaar geleden

Ik zit met het zelfde probleem, kabels, bougie's (denso) verdeler en rotor zijn nieuw. mijn vraagbaak heeft het over een diode tester voor het uitlezen van de ecu, maar wat is dat, en is dat polariteits gevoellig? daarnaast heb ik de klep tussen luchtfilter en het injectieblok gereinigd, deze was ontzettend smerig. Ik heb teglijkertijd ook de dikste smeer uit het injectieblok gehaald. Mijn blok blijft smoren boven de 3000 toeren en maakt dan een angstaanjagend geluid, dat door mijn kamaraad, die iets meer verstand van motoren heeft, als "luchthappen" wordt omschreven. De nieuwe bougie's zijn na n klein tijdje draaien zwart en vettig. ik hoop dat suggesties voor jou mij kunnen helpen en anders om. Helpers alvast bedankt !!...

Basjuh966 (0), 19 jaar geleden

ps gaat bij mij dus om n colt glxi 1.5 8v uit 1989 model tot april vreemd genoeg is de ontsteking volgens de heren onderdelen shop van n 12 klepper (of zijn die nou gek?)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Lancer of stel zelf een nieuwe vraag.