Mitsubishi Lancer 2014: Nerveus stationair toerental

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 4N13, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 85

Beste,

Woensdag is het volgende probleem ontstaan bij deze auto. Dit gebeurt af en toe, maar als het gebeurt duurt het wel een tijdje voor het over is ookal zet je de motor aan/uit.

Als de auto stil kom te staan en stationair begint te draaien begint hij nerveus op en neer te gaan. Rond de 600 toeren.
Zowel met koppeling ingedrukt als zonder. (Normaal is koppeling ingedrukt 300 toeren hoger maar als dit gebeurt ook 600).

Het geluid dat daarbij hoort staat me niet aan, alsof hij verdrinkt. Bij gewoon rijden op de weg, denk ik, geen problemen.

Kan ik zelf dingen controleren voordat ik naar de garage moet voor een gepeperde rekening?

Met vriendelijke groeten,
Kenneth

Krons

Geplaatst door Krons (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Lancer? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1595) PRO, 1 jaar geleden

Met dit verhaal kunnen we niet zoveel , heb je bv een omschrijving van het geluid , waar komt het vandaan ?

Krons (0), 1 jaar geleden

Goh het geluid van de motor die harder en stiller gaat draaien, hierbij is ‘nerveus’ het enige waar ik aan kan denken. Ik heb het gevoel dat de motor elk moment gaat stilvallen bij het stationair draaien, als dit gebeurt. Het lijkt, zoals ik al zei, alsof hij verdrinkt.

het geluid komt van de motor. Ik heb dit voor het eerst gemerkt aan een stoplicht.

Onderhoud is 2 weken geleden gedaan. Kan het misschien de brandstoffilter zijn?

kaleido 1 (1595) PRO, 1 jaar geleden

Ik dacht dat je een ander verontrustend geluid bedoelde , dat ie zaagt is niet schadelijk als zodanig , hoort niet natuurlijk.
Is het ontstaan na de beurt ?
Denk dat het een valse lucht probleem is , misschien bij de beurt is defect geraakt , slangetje gescheurd , brandstoffilter is vervangen bij de beurt ?
Wat is er gedaan bij de beurt ?

Krons (0), 1 jaar geleden

De brandstoffilter is niet vervangen.
Enkel olie + filter, luchtfilter is niet vervangen omdat deze half jaar geleden nog vervangen is.

Het is ontstaan zo’n 500km, anderhalve week na de beurt.

een jaar geleden was de turboslang gescheurd, toen was het enkel echt voelbaar (buiten vermogenverlies) bij een regeneratie. Maar dit probleem duikt elke rit wel ergens op bij stilstand.

Op het internet zeggen ze dat het misschien ook de brandstofpomp is, kan dit? Ik heb niet echt problemen tijdens het rijden, ook niet echt een verhoogd verbruik.

harry4203 (430) PRO, 1 jaar geleden

Alles kan, maar er wordt zoveel gezegd op internet maar daar repareer je geen auto mee. Zou je em niet eerst eens laten uitlezen en de garage die het onderhoud heeft gedaan even laten kijken of er idd zoals kaleido reeds opmerkt niet ergens iets los zit of lek is. De eventuele druk/opbrengstregeling op de pomp kan overigens dit soort klachten wel geven, maar ook dan eerst uitlezen en meetwaarden bekijken ten tijde van de klacht.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Lancer of stel zelf een nieuwe vraag.