close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Galant: Nokkenas keering

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 V6 24 valve

Ls,

Ik had laatste tijd ontzettend veel last van mijn hydraulische kleppenstoters, zo erg zelfs dat deze niet meer stopten met tikken nadat de motor al warm was.
Heb me toen afgelopen week als taak gesteld om de hydraulische kleppenstoters eruit te halen, schoon te maken in de diesel ( nachtje laten staan in de diesel) en vervolgens weer compleet te monteren.

Nou, na 2 dagen hard zwoegen heb ik de motor helemaal klaar en ik moet zeggen, het resultaat heeft zelfs zijn stoutste dromen overtroffen.
Ik heb dus HELEMAAL geen last meer van tikkende stoters, zelfs niet de eerste seconde bij het aanslaan van de motor.
Ofwel de motor heeft zolang ik hem al heb ( bijna 30000 km) nog nooit zo goed gelopen.

Alleen heb ik bij het monteren van de onderdelen iets over het hoofd gezien en daar kwam ik dus de dag erna achter.
Na de motor een tijdje te hebben laten draaien ( om de stoters weer met olie te vullen) kwam er een klein plasje olie onder de auto terecht.

Gisteren weer even gekeken en de olie sijpelt langs de nokkenaskeerring van de achterste cilinderbank ( de cilinderbank die richting kofferbank wijst, cilinder 2, 4 en 6)
De voorste bank lekt helemaal niet.

Nu heb ik eens gekeken en als ik naar de voorste cilinderbank ( cilinder 1, 3 en 5) kijk dan zie ik de nokkenas keerringen eigenlijk "in" het nokkenastandwiel zitten.
Bij de andere kant is dit niet het geval, daar zitten de keerringen eigenlijk meer richting de eerste lagerschaal.
Ik heb nog niet gekeken of bij de voorste cilinderbank de keerringen in de lagerschaal zitten, maar ik zie ze dus heel duidelijk zitten in het nokkenastandwiel, terwijl ik dat bij de andere bank niet zie zitten.

Moeten de keerringen van de achterste cilinderbank nu ook meer richting nokkenastandwiel getrokken worden, of moeten die nu net richting het lagerhuis gedrukt worden.

Ikzelf denk, aangezien de voorste cilinderbank dus niet lekt, dat ik de nokkenaskeerringen richting de nokkenastandwielen moet drukken en niet richting de lagerschalen, waar ze nu dus zitten.

Maar zeker weten doe ik dit niet, daarom vraag ik het aan jullie experts :)

Alvast bedankt en ik hoor het graag.

Maurice

Geplaatst door

Maurice EVO (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

moeten gewoon vlak met uiteinde nokkenaslagerkap liggen,dus niet dieper erin drukken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.