close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Carisma: olie in koelvloestof

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 gdi

hallo,
ik zag net dat er olie in mijn koelvloeistof zit. ik denk dus dat ik een lekke koppakking heb.
ik heb al 173000 gereden dus ik moet ook een nieuwe distributie riem.
is dit allemaal redelijk zelf te doen of heb je speciale gereedschappen nodig.
ik heb alwel eens een distibutie riem van een seat inca 1.9sdi vervangen en dat ging zonder problemen.
ik las ook ergens dat je ook direct de waterpomp moet vervangen. is dit echt nodig?
en hoe lang kun je ongeveer doorrijden met olie in je koelvloeistof?
Bas.

Geplaatst door

bas937 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

het koelvloeistof is helemaal zwart maar lijkt niet op olie er drijft ook niet echt olie boven op
Bas

bas937 0

16 jaar

Het enige vervelende bij de distributieriem van deze auto is dat de bout van de krukaspoelie flink vast zit.

Nico8119 0

16 jaar

De koelvoeistof is zwart. Volgens mij duidt dat op uitlaatgassen in het koelwater en moet de pakking wel kapot zijn.

Ik heb ondertussen twee keer mijn distributieriem vervangen, eentje van een 1.6 motor. De eerste keer, bij 180.000 km, ook de waterpomp (sporen van lekkage waren zichtbaar) en spanrol vervangen. De nieuwe spanrol liep duidelijk soepeler dan de oude. De laatste keer, bij 270.000 km, alleen de riem vervangen.
Je hebt eigenlijk een brug nodig om ook goed onder de auto te kunnen komen. Een punt van je motorblokophanging moet los waardoor je het blok zal moeten ondersteunen. Ook de poelie moet losgemaakt worden en dat gaat meestal heel zwaar! Wij hadden de beschikking over een brug en een luchtsleutel en zijn er (ik dacht) 3,5 uur mee bezig geweest. Volgens mij dus niet iets dat je makkelijk voor je deur kunt doen.


Succes

abunsc 0

16 jaar

ik heb geen brug maar wel kan ik gebruikmaken van een grote boerenschuur en ook wel voor een langere tijd dus het hoefd niet in 1 dag klaar.
ik weet dat je voor het loshalen van de kop een speciale volgorde aan moet houden maar nu weet ik niet of je die bouten in 1x los kan draaien of dat dat ook in stappen moet. en als het in stappen moet kan iemand mij dan vertellen in wat voor stappen dat moet? en de waterpomp vervangen of eerst kijken als er sporen van lekkage zijn? en zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
alvast bedankt!
Bas

bas937 0

16 jaar

de garage vertelde mij dat als het pijl van het koelvloeistof niet daald dat dan de koppakking niet stuk is, maar dat dat zwarte van de as van de (stuurbekrachtings) pomp komt.
heeft iemand hier ervaring mee?
hij zei koelvloeistof verversen en dan in de gaten houden.
ik heb nu 173000 gereden en ik wou dus de koppaking vervangen en dan de distributie ook direct meenemen.
ik wil nu alleen het koelvloeistof vervangen en even wachten met de distributie want mocht het toch de koppakking zijn moet ik weer!
distibutie moet bij 180000, maar is het heel erg als het 182000 of iets meer word?
heeft iemand een idee? ik hoor het graag!!
vriendelijke groeten,
Bas

bas937 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.