Mitsubishi Carisma: Wielarmglijbus vervangen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 GLX

Hallo!

Ik heb afgelopen week de vering/schokdempers van de achterwielen vervangen. Helaas kwam ik er toen achter dat zowel rechts als links heel veel speling op de de wielarmglijbussen was (geen milimeters maar eerder centimeters). Die moeten dus vervangen worden.
Zijn deze bussen er zelf in te persen en moet daarbij de gehele wielarm gedemonteerd worden of is dit echt iets voor een garage?

[img]http://home.deds.nl/~abunsc/Carisma/Cari...[/img]

Anton

abunsc

Geplaatst door abunsc (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Carisma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

thienan (0), 15 jaar geleden

controleert eerst goed of ze echt kapot zijn , want ik werk al lang bij Mitsubishi garage en tot nu toe nog nooit kapot gehad op een carisma .Wel gehad dat de bouten niet genoeg vast zaten .Als ze kapot zijn dan is het werk voor garage denk ik .

abunsc (0), 15 jaar geleden

[quote=thienan]controleert eerst goed of ze echt kapot zijn , want ik werk al lang bij Mitsubishi garage en tot nu toe nog nooit kapot gehad op een carisma .Wel gehad dat de bouten niet genoeg vast zaten .Als ze kapot zijn dan is het werk voor garage denk ik .[/quote]
De glijbussen zitten vast met de bouten. De arm zelf is er zo overheen te duwen. Toch maar spoedig naar de garage, de uitlijning klopt ook niet helemaal meer :-)

abunsc (0), 15 jaar geleden

Ik heb zelf beide wielarmen gedemonteerd en deze naar de dealer gebracht. Bij het rechter wiel was het rubber totaal doorgescheurd en zat de bus dus helemaal los. De linker zat nog vast, maar was wel voor het merendeel losgescheurd.

De dealer heeft 1,5 uur nodig gehad om de glijbussen te vervangen. Hij heeft op de nota het bedrag nog zo'n 30 euro omlaag gebracht waardoor ik "slechts" 180 euro hoefde te betalen, ca 80 voor de rubbers, de rest voor arbeidsloon.

De tijd/het arbeidsloon dat de dealer zou rekenen voor het demonteren en het monteren van de wielarmen heb ik bespaard.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.