Mitsubishi carisma 1.8 GDI: olie verlies

Bouwjaar: 1998

Goedendag
Wie kan mijn helpen mijn carisma 1.8 GDI van '98 let olie op de bougie schacht tussen de eerste en tweede bougie vermoedelijk iets niet goed met kleppen dekselpakking (denk ik zelf).
Als ik van boven in de schacht kijk zie ik een soort 2 "ringen zitten" een van de inlaat spruit stuk alles droog en een van naar het lijkt van de kleppendeksel en hier begint een dun olie spoortje. wie heeft dit probleem ook gehad en is dit lastig om te verhelpen. en zoals ik het zie ziet er in het tweede gedeelde van de kleppen deksel een vloeibare pakking is dit origineel zo?

Michael7686

Geplaatst door Michael7686 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Carisma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Bullet (0) PRO, 18 jaar geleden

Je cilinderkop bestaat uit 2 delen. Deze delen zijn afgedicht met vloeibare pakking. Alleen bij de bougiegaten zit er een rubberen pakking. Deze lekt denk ik. Alleen het minder leuke eraan is dat dus je hele cilinderkop in 2-en gehaald dient te worden, en omdat je inlaatspruitstuk over de kop heen loopt, is dit nogaleen tijdsrovend karweitje. Wij doen er bij ons in de garage ongeveer 4-5 uur over... Succes....

Michael7686 (0), 18 jaar geleden

hai bullet thnx voor de reactie ik ben bij de dealer geweest voor onderdelen daar kreeg ik te horen omdat mijn auto 85.000 heeft gelopen ik toch een beurt moet geven met ditributie.
kosten vrij prijzig maar omdat de auto altijd daar in onderhoud is geweest doen ze meteen 2 dingen extra kleppen stoters vervangen en de motor reinigen (carbon reinigen) deze kosten komen voor de rekening van de dealer omdat de auto altijd daar is geweest.
Nu laat ik de auto dus weer helemaal klaarmaken bij de dealer (wordt je toch nog eens beloond)

Bullet (0) PRO, 18 jaar geleden

Op kosten van de dealer is niet helemaal correct denk ik, de GDI motoren komen in aanmerking voor een modificatie van de importeur uit. Deze modificatie houdt inderdaad in het carbonreinigen en dat de klepstoters vervangen worden. De dealer kost het dus niets, kan dit gewoon claimen bij de importeur, ongeacht leeftijd en/of kilometerstand van de auto. Vraag wel meteen of ze er de laatste software versie inzetten. Rijdt een stuk soepeler...succes

Michael7686 (0), 18 jaar geleden

oke thnx voor de tip bullet zal het zeker vragen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.