Bij het rijden met +/- 3000rpm gaat de auto inhouden en storingslampje gaat aan, foutcode 44(ignition signal 1}
De motor loopt dan op 2 cilinders, de ene keer cilinder 1en 4 en de andere keer cilinder 2 en 3, de injectors van deze cilinders worden dan niet aangestuurd maar de bobines wel.
De klacht komt niet altijd voor dus moet ik veel rijden om de storing boven water te krijgen
Met de scoop aangesloten op de krukas- en de nokkenassensor geen signaalverandering tijdens de storing.
Met de scoop op de bobines en injectoren is te zien dat 2 injectoern uitgeschakeld worden terwijl het bobinesignaal geen storing laat zien
Mijn vraag is:Wat kan de reden zijn dat de injectors van 2 cilinders(random)uitgeschakeld worden?
Als de motor op 2 cilinders loopt en de motor word afgezet en opnieuw gestart loopt deze weer keurig op 4 cilinders en is het storingslampje weer uit.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niemand?
Dit klinkt precies als een fout die uit de computer zelf komt.
probeert eens de ecu te resetten, door batterie 15 min af te koppelen .
15 jaar
Dat had ik al gedaan zonder succes, nog een keer geprobeerd maar de storing blijft terug .
komen.
Denk nu toch dat de ecu in de fout gaat.
Is een ecu van een donorauto uit te wisselen zonder problemen? (startonderbreking)
Als je de sleutels en de Immobilise ECU van de zelfde auto meevervang is geen probleem .Anders gaat t niet .want ze horen samen te zijn .
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar