Mijn Outlander heeft momenteel 175000Km, sinds kmstand 80000 is er motorvermogen verlies bij regeneratie. Toen was dat om de 600km. Deze afstand werd als maar korter. Momenteel doet hij een regeneratie om de 120km. ik kan dan nog 20km/u rijden. Stel je dit even voor met een 1500 kg zware caravan. 2 jaar terug is de roetfilter vervangen, een grap van goed 2500 euro, vorig jaar is de inlaat gekuisd, veel roetafzetting. maar de problemen zijn niet opgelost. 1van de 3 sensoren in de uitlaat meet een hoge temperatuur, maar de dealer wil die niet vervangen omdat er geen foutmeldingen te zien zijn. Nooit of te nimmer brandt er egens een controlelamje. Dealer heeft het blijkbaar opgegeven want hij vind geen fouten, het lijkt of ik het verzin.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als die temperatuur sensor in de uitlaat aantoonbaar een TE hoge temperatuur meet, dan moet je die (laten) vervangen.
Zelfs als daar geen foutcode voor is. Soms is die te hoge temperatuur theoretisch nog wel mogelijk en volgt er dus geen fout.
Dus wat geeft die sensor dan aan en wat zou het moeten zijn?
Net bericht gekregen van Behrmann Belgie, ik mag een afspraak maken met de dealer en de technische expert komt mee kijken. ik houd jullie op de hoogte.
6 jaar
Heb geen idee wat er mis is. Maar de auto is vervangen. De interventie van Behrmann heeft dus nooit plaatsgevonden. Probleem is niet opgelost maar wel voor mij.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Outlander of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar