Ik ben sinds kort eigenaar van een mooie Colt 1.6 uit 2006. Leuke bak, maar ik heb last van moeilijk en stug schakelen bij koude motor.
Toen ik hem kocht heb ik gelijk het schakelmechanisme onder de motorkap gesmeerd alsook onder de schakelpook. Hierdoor schakelt de auto, zodra hij warm is, perfect.
Het probleem van slecht schakelen blijft echter bestaan bij een koude motor. Het eigenaardige is, dat als ik schakel zonder dat de motor aanstaat, dit soepel gaat. Zodra ik de motor start en naar 1, 2 of achteruit wil schakelen lukt dat bijna niet. Ook het bekende knarsend geluid bij achteruit schakelen treedt alleen op bij een koude motor, ondanks 3 seconden wachten.
Wat ik heb gedaan:
1. Schakelmechanisme op de transmissie gesmeerd en onder schakelpook
2. Remmen ontlucht (kon geen ontluchtingsventiel voor de koppeling vinden?)
Nou las ik in een andere soortgelijke topic dat het wellicht de transmissievloeistof kan zijn, daarom heb ik versnellingsbakvloeistof besteld, Castrol 75W90 Multi vehicle.
Is er iets anders wat ik over het hoofd zie, andere leden die dit probleem hebben opgelost?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik kijk met een regelmaat naar klokje rond op You Tube.Toevallig was daar een Colt aan de beurt.Kijk daar maar eens naar.Ik denk dus ,dat het niet exemplarisch is. Coltjes schakelen namelijk niet echt geweldig.Ik wil hierbij opmerken,dat ik de Colt niet ken.
ferry
Dank ferdinand, die aflevering heb ik inderdaad gezien, schijnt wel een bekende euvel te zijn. Ik merk ook geen verschil na het vervangen van de versnellingsbakolie, ik denk dat ik het maar zo laat. Bedankt!
5 jaar
Probeer dit eens; https://www.problemcar.nl/nl/particulier...
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar