Na revisie mijn auto voor het eerst weer gestart enkele weken geleden.Bij starten is het toerental iets te hoog (zoals het hoort) en de motor loopt dan zeer regelmatig.Bij het langzaam zakken van het toerental naar het normale stationairtoerental,begint de auto de ploffen uit de uitlaat en lijkt het net of de boel op 3 pitten loopt. Onder (deel) last rijdt de auto zoals hij moet rijden en hij geeft geen klap verkeerd. Loopt zeer soepel door het gehele toerengebied. De auto is gelogd via de laptop en het valt op ,dat er geen lambdasignaal binnen komt en dat de injectoren bij/rond stationairloop 2m/s open staan en dat lijkt me aan de lange kant.
Ook gechecked en goed bevonden:
timing
stappenmotor
gaskleppositiesensor
bougiekabels
bougies
ontsteking
Kan bovengenoemd probleem worden veroorzaakt door een defecte lambdasonde????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als er een lambdasonde op zit, dan moet die ook goed werken. Anders krijg je inderdaad rare effecten.
Wat daar ook op wijst is dat de motor koud wel goed loopt. Bij koude motor wordt er nog even niet naar het signaal van de lambdasonde gekeken.
De OEM 2-draads lambda voor deze auto kost bij Mitsubishi circa Eur 275,00! Kan hier een universele lambda voor gebruikt worden waarbij ik dan de originele stekker plaats,of staan die universele lambda's niet goed bekend?
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Lancer of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar