Goedemiddag,
Mijn Carisma denkt ineens dat de motor op 1500 toeren draait als die uit staat... Zodra ik het contact aan zet springt de wijzer van de toerenteller naar 1500. Tijdens het rijden geeft hij voor zover ik op het gehoor kan oordelen wel het juiste toerental aan, behalve als je onder de 1500 komt.
Heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken?
mvrgr
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bv Casu of Info instruments repareren tellerunits...
Cor,
Bedankt voor je reactie. Inmiddels heb ik ook ontdekt dat het probleem zichzelf zo nu en dan weer opheft. Dus ik hoop in het weekend even tijd te hebben de tellerunit uit de auto te halen, kijken of er iets is met slechte stekkerverbindingen ofzo. De uiteindelijke afloop wordt uiteraard ook gepost...
mvrgr
Peter
11 jaar
Stappenmotor kapot?
11 jaar
Nee dat denk ik niet, dan zou de motor ook hoog in z'n toeren gaan lopen toch? En die doet het zo te horen gewoon. Heb het dashboard er nog niet uit gehad in verband met het weer en een gevalletje "geen zin". Maar de afgelopen 4 dagen gedraagt de toerenteller zich weer netjes. Wordt vervolgd...
11 jaar
Hoi,
Jammer dat je de oplossing nog niet gemeld hebt. Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook af en toe, dan weer een tijd niet maar dan toch weer wel. En ook het zelfde als bij jou: zo te horen loopt het toerental wel goed.
10 jaar
Hoi soeplepel,
Ik heb nog geen oplossing vermeld omdat ik die niet heb. Tot nu toe gedraagt m'n dashboard zich weer zoals het bij een echte auto hoort... ;-) zal wel een of ander dom elektrisch kontaktprobleempje zijn. Misschien een keer de connectoren achter de klokkenwinkel inspuiten met contactspray? Je haalt de hele handel eruit door twee schroeven bovenin het afdekframe los te halen, let op dat de metalen contradelen waar de schroef in zit niet naar beneden vallen. Dash zit daarna nog met 3 schroeven aan de rest van de auto vast. Met beleid trekken en je hebt de klokken eruit. Dan kijk je tegen de connectors aan. (Heb de zooi al eens uit elkaar gehad ivm kapotte lampjes)
Groeten, Peter.
10 jaar
Hoi,
Ik heb de contacten achter het instrumentenpaneel ingespoten met WD40 en het probleem is opgelost.
Bedankt!
10 jaar
Ok, da's mooi! Bij mij is het probleem verder niet meer opgetreden dus ik laat het maar zo...
case closed!
10 jaar
Om verwarring te voorkomen Peter, dit gebeurt dus als de motor niet loopt ? Ik zie hier berichten over stappenmotoren maar dit is dan niet van toepassing.
Maikel, dit gebeurde ook als de motor niet loopt. Zodra je de sleutel op contact zette gingen alle lampjes op het dashboard aan en sprong de toerenteller naar 1500. Dus zonder de motor te starten. Stappenmotor lijkt mij inderdaad ook niet van toepassing.
mvg
Peter
10 jaar
Dan heeft het inderdaad niets van doen met je stappenmotor. Eerder een probleem in je instrumentenpaneel.
Dat vermoeden had ik zelf dus ook, Soeplepel heeft de connectors ingespoten en probleem weg, bij mij is het vanzelf verdwenen. Als het weer terugkomt haal ik de klokkenwinkel wel weer los.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar