close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Colt: trillen van stuur en rempedaal tijdens het remmen

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 gli

ja zou je zeggen kromme schijven !!!

maar die heb ik vernieuwd begin van het jaar met nieuwe blokken ( waren geen orginele mitsubishi schijven )
verder vernieuwd !!!!
stuurkogels
stuurarmen
draagarmen met fussee kogel
wiellagers

wat ik nog niet vernieuwd heb zijn de remklauwen

enig idee of daar het probleem bij zou kunnen liggen ????

zodra ik het rempedaal licht intrap voel ik het in het pedaal en het stuur erger wordt het als ik 140km rijd en dat gaat het stuur en pedaal
erger schuderen........................??????????????????????????????

Geplaatst door

ben nieuwenhuyse (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nieuwe schijven kunnen ook krom......daar zou ik het toch eerst zoeken alles er verder nergens in de ophanging rubbers en kogels ruim zijn.

arie549 0
badge

17 jaar

Trillen tijdens het remmen is zeker afkomstig van de remmen! (en niet van ophanging of zo).
Waarschijnlijk terug kromme remschijven vooraan, wat je ook eventueel kan nazien is of er geen vuil of roest tussen de wielnaaf en de remschijf zit. Er bestaan toestellen die de remschijf kunnen afdraaien, dan hoef je ze niet terug te vervangen.

wim12199 0
badge

17 jaar

het probleem is dan eindelijk opgelost !!!!!!!!!
het probleem zat hem hierin..... vorig jaar zijn er nieuwe voorwiellagers ingezet , nu is het volgende gebeurt met het inpersen van de lagers is er wat fout gegaan de draagschijf waar de 4 wielbouten opzitten werd op de persbank omgedraaid op de persbank gezet dus hij steunde op de buitenste stukken van draagschijf door het persen zijn deze krom gegaan!!!!!!! met als gevolg dat wij constateerde div maanden later......
met het demonteren van de remschijf die was er af ,toen de motor gestart en het linkervoorwiel laten draaien !!!!!met behulp van een extra
draagpoot en deze heel voorzichtig zo dicht mogelijk bijna tegen de draagschijf ( waar de wielbouten opzitten ) te zetten konden wij zien dat hij slingerde en krom was !! dus ook met een nieuwe schijf er op bleef hij slingeren .. oke alles gedemonteerd stuurkogel los- stabilisator los-fuseekogel los- etc op de sloop een geheel nieuwe gehaald ( Kosten € 40,00 ) wat ontzettend meeviel alles weer gemonteerd ,nieuwe schijf erop laten draaien op de bok en het geheel liep als een zonnetje zo mooi en zonder slingertje in de schijf, dit alles ben ik toch zeker een paar maanden mee zoet geweest maar ja dit is wel het laatste waar je aan denkt !!!! zo zie je maar dat het inpersen van voorwiellagers heel nauwkeurig moet gebeuren, want anders gaat het fout ................
in ieder geval kan ik nu weer probleemloos 120km per uur rijden en normaal remmen zonder dat het stuur en rempedaal bobbert !!!
in ieder geval dank aan de mensen die gereageerd hebben op mijn vraag , gr Ben

draagschijf met lager compleet gehaald

Je gaat ons toch niet wijs maken dat je dit enkel maar voelde tijdens het remmen alleen..., er zal tijdens het rijden ook wel iets voelbaar geweest zijn toch...

wim12199 0
badge

17 jaar

datl lijkt mij ook ja, als die remschijf slingert...slingert automatisch het wiel ook........ dat moet zelfs een leek voelen.

arie549 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.