Ik heb de auto nog niet zo heel lang maar heb er vanaf begin af aan problemen mee... De auto begint namelijk als ie warm is te stotteren en hij houdt in. Ik heb nu wel gemerkt dat als ik m even flink op zijn staart trap, dus vol gas geef, het probleem over is. Noodloop? Er gaat echter geen lampje branden.
De auto is al s uitgelezen maar daar kwam niks uit.
De garage heeft ook inmiddels de ontsteking, de ontstekingstekker, de bougies, de kabels, de rotor vervangen en zelf heb ik het injectiesysteem laten reinigen. De condensator is niet vies of verstopt en het gasklephuis ook niet. Ook het barndstoffilter zou schoon zijn en doormeten van de brandstofpomp heeft niks raars aangegeven...
Weten t nu even niet meer. Iemand nog een idee? Misschien lambdasonde of egr klep die blijft hangen? zou dit evt iets kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je hem al aan de 4 gastester gezet?
Misschien is de lambdasonde defect,zou je dan kunnen zien.
Ricky,
nee nog niet geprobeert, hij gata morgen terug naar garage ik zal t ze zeker is vragen!
17 jaar
Nou de lambdasonde is het dus ook niet. De temp sensor ook niet. De benzinefilter is vernieuwd en de gasklep(sensor) is het ook niet. T probleem is er echter nog steeds! Wie heeft er nog meer ideeën?
17 jaar
klepspeling al eens na gezien?
Inmiddels zijn we eruit dat t geen electr probleem meer kan zijn. Nu is de druk van de cilinders gemeten en blijkt dat 1 cilinder een stuk minder druk heeft. maar ik vraag me af als autoleek zijnde, kan dit inderdaad mijn probleem veroorzaken? aangezien ik alleen problemen heb als de motor warm is en niet als ie koud is?
17 jaar
En oja, weet iemand of er op die colt 1.3 uit 93 van mij een egr klep zit?
17 jaar
En, misschien nog eens vragen : Klepspeling al nagezien? Bij het te nauw staan van de klepspeling heb je kans dat je compressieverlies hebt! Ik heb dit toch al verscheidene keren voor gehad bij colt's die niet al te goed onderhouden waren.
De egr-klep hangt onderaan de inlaatcollector , aan de kant van de stroomverdeler. Trek gewoon het vacuumdarmpje er af, de klep zelf zal wel goed afsluiten want anders had je bij koude motor ook problemen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar