close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Space Star 1999: verhoogd stationair lopen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

beste ,

heb sinds twee weken een space star bij de dealer gekocht , zeer mooie auto rijdt goed , geen bijgeluiden.

echter blijft die bij gereden te hebben op 1200 toeren lopen en zakt ( wel regelmatig ) langzaam naar de 1000 a 1100 toeren terug.

mijn vragen zijn ;

* wat is de juiste stationair toeren tal.

* Is het mogelijk dat het door de gasklep komt , misschien bij de scharnier punten droog en daardoor stroef ?

of kan het een probleempje zijn die ik moet laten uitlezen ( overigens geen storings melding ).

alvast bedankt hanseman.

Geplaatst door

hanseman (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb gisteren de flexibele slang losgehaald en de gasklep ingespoten , het leek erop dat de euvel hiermee verholpen was , dus niet.

na googelen vond ik een tip om de auto ( uitzetten van radio ventilator verlichting e.d ) 10 minuten stationair ( koud ) te laten draaien zonder het gaspedaal aan te raken ,
vervolgens uit te zetten en dan weer zonder gaspedaal aan te raken weer 10 minuten te laten draaien , hiermee zou de computer zich zelf inregelen .

het leek erop dat dit zou werken de auto draaide zeer mooi 1000 toeren , echter bij het rijden keerde de euvel weer terug.

heeft iemand nog een tip wat ik zou kunnen uitproberen ?

zou de luchtweerstand meter hiermee te maken kunnen hebben ?

of is het beter om hem te laten diagnosticeren ?

hanseman 0

11 jaar

Lijkt er op of de stationair regeling (isc klep) vervuild is c.q. defect is .

Dat is het zwarte "blok" met stekker (boven de vlinderklep [gasklep] op je foto).
Controleer allereerst de contacten van de stekker verbinding .
Het beste kun je het complete gasklephuis demonteren (eerst + klem accu los) en alles goed reinigen / inspuiten met remmen reiniger ,
na reinigen weer monteren met nieuwe pakking .
(Het kan zijn dat het gasklephuis na montage in basis stand in geleerd moet worden).

De reset procedure die jij aangeeft klopt in dusverre dat allereerst de accupool (+) circa 10 minuten los gekoppeld dient te worden ,
daarna idd met alle verbruikers uit stationair laten draaien totdat de koelventilator aanslaat , daarna motor uit , starten en 10 min. stationair laten draaien.

Het juiste stationair toerental bij warme motor is 850 - 900 TPM.

succes .

limbra 1520
vip badge

11 jaar

beste limbra bedankt voor je aanbevelingen ,

ik heb allereerst de reset procedure gevolgd zoals jij het hebt aangegeven het ziet ernaar uit dat dit de oplossing is. echter dit heb ik net uitgevoerd en moet het verder uitproberen d.m.v rijden......wordt vervolgd

hanseman 0

11 jaar

na de procedure bleef de auto schommelend te hoog stationair rijden tussen de 1000 en 1500 toeren.

vervolgens heb ik samen met mijn zoon de gasklephuis uitgebouwd behoorlijk vervuild en schoongemaakt en vervolgens ingebouwd , de auto startte direct op 2000 toeren ik heb hem warm laten lopen uitgezet en vervolgens weer zonder het gaspedaal aan te raken gestart echter de auto blijft nu constant op 2000 toeren lopen .

> of is toch de stationairregeling defect ? <

hanseman 0

11 jaar

wat is de volgende optie gehele gasklephuis vervangen of kan ook alleen de stationair regeling vervangen worden ?

hanseman 0

11 jaar

isc klep defect. kan men deze los bestellen ?

hanseman 0

11 jaar

was behoorlijk vervuild heb het huis waar de gas klep in zit schoongemaakt , alsook waar de isc blok zat.

hanseman 0

11 jaar

Pakking van het gasklephuis heb je ook vernieuwd neem ik aan (pakking waar gasklephuis aan inlaat vastzit) .

Ik denk dat het gasklephuis opnieuw in basis stand ingeleerd moet worden bij de dealer .

Aangezien hij nu schommelend stationair loopt kan dit duiden op een vacuumlek of zoals ik al aangaf dat de basis stand ontregelt is
en ff opnieuw ingeleerd dient te worden .

Mocht dit opnieuw inleren geen goed effect hebben kan de isc klep altijd nog vervangen worden ,
isc klep is los verkrijgbaar , ik weet zo 1-2-3 het onderdeel nummer niet .

Succes .

limbra 1520
vip badge

11 jaar

heb op marktplaats een gasklephuis weten te vinden , vanmiddag ontvangen en direct met nieuwe pakking er opgezet , eerst 10 min laten warm draaienetc etc................. loopt perfect.

dus het probleem opgelost..................het volgende probleem dient zich aan zie foto n.l .........er zit één klein detailverschil tussen de gasklephuizen .

de koelvloeistof toevoer zit bij de ene aan de onderkant ( de nieuwe ) .............bij de oude iets meer naar boven , zodat bij het inbouwen de flexibele slang tegen een onderdeel van de motor wordt gedrukt zodat deze gaat scheuren ....dus lekkage.

dus opgelet bij aanschaf van een tweede handse !!!!!!!

Nu is mijn vraag bestaat er een hoogwaardig flexibele slang met een metalen flexibele buitenrand zodat ik een klein stukje van de aanvoer kan inkorten om het passend te krijgen ??

hanseman 0

11 jaar

Bij de betere automaterialen shop zijn deze koel-slangen verkrijgbaar ,

ff de diameter van het aansluitpijpje meten (schuifmaat) , das dan tevens de binnen diameter van de nieuwe slang ,
Met nieuwe slang klem monteren is het beste .

succes .

limbra 1520
vip badge

11 jaar

ben met mijn zoon naar een motorrevisie garage geweest en heb beide gasklephuizen laten zien , deze kon de aanvoer leiding hoger in het gasklephuis boren en de oude leiding lostrekken deze nieuw plaatsen + het dichten van de opening onder ........ kosten brrrrrrrrrrrr.

dit bracht mijn zoon ( VMBO techniek ) op een idee om de leiding zelf iets in te korten , een kleine snede boven op de leiding en deze iets naar buiten te buigen zodat de slang niet los kan schuiven............zo heeft hij gedaan........het werkt , lekt niet meer en de auto loopt weer heerlijk. ( dank zij de inzichten en behulpzaamheid van mijn zoon , die onlangs voor zijn vmbo techniek diploma is geslaagd )

zie foto , als het niet was gelukt dan kon ik de gasklephuis alsnog laten reviseren daar deze leiding toch eruit gehaald zou worden en zou worden gedicht.


probleem opgelost.

hanseman 0

11 jaar

Fijn dat het opgelost is , op deze manier werkt het idd ook .

thanx voor de feedback .

limbra 1520
vip badge

11 jaar

limbra jij ook bedankt voor je reacties heb er veel aangehad .

hanseman

hanseman 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Star of stel zelf een nieuwe vraag.