Mitsubishi Outlander: versnellingbak kraakt van 1 naar 2 ,3 kopeling is vervangen en

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

hallo beste mensen ik heb een outlander 2.0 mpe 2wd nu kraakte het tijdens het schakelen en koppeling was heel kort maar pas 50000 gelopen nu is de koppeling vervangen en voelt koppeling iets beter aan maar echter is het kraken tijdens het schakelen gebleven met name van 1 naar 2 vers.


wie weet wat ik hier nog aan kan doen misschien een versn. bak toevoeging er in gooien of wat dan ook valt niets aan te stellen


wie kan mij raadt geven ?


alvaste bedankt voor jullie tijd en reactie,s

emiel2676

Geplaatst door emiel2676 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Outlander? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

denk dat de synchromeshring van je tweede versnelling aan z n einde is maar je zal eerst diagnose moeten laten stellen toevoegingen heeft dan al geen nut meer

als die stuk is zal de bak uit elkaar moeten

trucker0werner (0) PRO, 15 jaar geleden

het klinkt inderdaad dat de synchromesh ringen op zijn
als je van zijn 1 naar zijn 2 wilt dan zul je dit kunnen doen zonder geluid op de volgende manier.
ontkoppelen van ze 1 naar zijn vrij en dan rustig naar zijn 2 en dan op laten komen. totale tijd ongeveer 8 seconden.
ga je in een keer van ze 1 naar zijn 2 dan hoor je de zo genaamde "tandenpoetsen"

de synchro zorgt ervoor dat de tandwiel en de ingaande as in de versnellingsbak de zelfde snelheid krijgen. hierdoor kun je makkelijk van ze 1 naar zijn 2 schakelen.
als het langzaam schakelen werkt kun je zo rond rijden. denk er wel aan dat er onder inde versnellingsbak ijzervijzel zit die de bak verder kan beschadigen.
een synchomesh ring is dacht ik iets meer dan 50 ex
dit moet je 3 maal hebben
in een normale handbak gaat al gauw 3 liter olie in á 5 per liter ex
onder uit en weer terug, dit weet je van de vorige keer, dag werk is dit meestal, zijn modelen dat het makkelijk gaat maar ook modelen dat moeilijk gaat.
8 uur werk voor het gemak á 50 ex
totaal zit je toch al weer gauw tegen de 565ex 672 inclusief. dit is dan nog zonder de bak uit elkaar halen, schoonmaken en weer inelkaar. revisie bedrijf doet dit in een uur.

toevallig laatst met mijn opa zijn auto gereden. hier was de druklager van kapot. nadat ze de bak er weer terug hadden gekregen. heeft mijn opa problemen met schakelen van ze 1 naar zijn 2. uiteindelijk is hij 3 keer terug geweest en zeiden ze dat de synchro mesh ring kapot is. waarom ze dit niet bij de druklager meteen hebben gezegt snap ik ook niet.
kosten is 400euro ex (simpele bak ). hij doet het toch niet laten maken dit omdat vroeger altijd zo gereden werd zonder een synchromesh ring. mijn opa heeft er toch nooit last van omdat hij altijd langzaam schakelt. ik daar in tegen heb er 10 keer zoveel last van. er moest toen met de wagen gereden worden vandaar.

emiel2676 (0), 15 jaar geleden

beste mensen .

raar is dat dan toch dat je na 50.000 km al aan een bak revisie toe bent zou dit niet te claimen zijn want ik kan me vinden in dat tanden poetsen geluid als ik even wacht met doorschakelen dan is het geen probleem maar als ik snel wil schakelen dan gaat dat stroef en hoor je het kraken(tandenpoetsen)


zou ik kans maken om een brief te schrijven naar Mits. Nederland?

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

je kunt het in eerste instantie eens voorleggen aan de dealer deze moeten het je wel kunnen vertellen of daar een coulanceregeling voor is

kun je eventueel daarna nog eens een brief schrijven naar mits.nederland

maar je bent echt niet de enige en de eerste die er staat en het is begrijpelijk vanuit jou kant dat je het raar vind dat t al zo snel kan maar vanaf de dealer of de importeur z n kant

zij kunnen niet zien hoe je rijdt

maar niet geschoten is altijd mis dus gewoon proberen

succes

Theo Veenman (0), 15 jaar geleden

Hallo het is meer voorkomend euvel je kunt het oplossen met een extra schakelgewicht als je een fax nummer stuur kan ik het org.schrijven van mitsubishi faxen de versn.bak hoeft niet gedemonteert te worden bij mij heeft het div.keren tot een oplossing geleid.theo veenman

emiel2676 (0), 15 jaar geleden

he theo dat zou heel fijn zijn zeg.wat kost dat ongeveer?

ps ik heb pas zaterdag een beschikking van een fax kun je het ook mailen?

dan kan het naar eminbrw@hotmail.com en anders kun je het faxen naar 030-2867979 dan graag tav E.Sarac

alvast bedankt

sjoerdkuijsters (0), 13 jaar geleden

Hey Theo,

Ik heb ook een Outlander en afgelopen winter heb ik veel last gehad van tandenpoetsen. Toen in het voorjaar de temperatuur is gaan stijgen is het probleem minder geworden.

Heb je toevallig de brief van Mitsubishi nog? Zou je deze naar mij willen sturen?

sjoerd@kuijsters.com

of

013 4624139 t.a.v. S. Kuijsters

Alvast bedankt!!!

Sjoerd

Tom@ssini (0) PRO, 13 jaar geleden

Voor een auto uit 2003 met LPG is een km-stand van 50.000km ook niet echt aannemelijk

alfaruudje (0), 13 jaar geleden

Theo, kun je mij die fax ook even sturen?
hendriks-r@home.nl of 31847257317

bvd ruud

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Outlander of stel zelf een nieuwe vraag.