Mitsubishi Colt: Voorfront

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Ik heb een prima Coltje en brengt mij prima van A naar B, maar helaas is hij niet door de keuring gekomen afgelopen keer. De APK keurmeester gaf aan dat de dwarsbalk aan de voorzijde teveel roest had en zelfs op bepaalde plekken door te prikken was. Ik heb dit tot mijn schrik ook moeten constateren.

Het zomaar opgeven van de auto is voor mij geen optie, dus diezelfde middag maar even zelf onder de auto gekropen om eens op inspectie uit te gaan. Uiteindelijk kwam ik er achter dat het een compleet voorfront is en dus geen enkele balk is. Uiteindelijk ben ik het onderdeel tegen gekomen en enerzijds niet echt geschrokken van de prijs:
http://www.winparts.nl/881/carrosserie/v...

Nu vraag ik mij echter af of dit goed te doen is voor een hobbyist of dat het vervangen van dit onderdeel beter door een garage kan laten doen. Als ik dit door een garage laat doen, hoeveel uur moet er dan gerekend worden dat de beste man bezig is om dit te vervangen?

jackaars

Geplaatst door jackaars (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Colt? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1460) PRO, 10 jaar geleden

Heb je een co2 lasapparaat ?

jackaars (0), 10 jaar geleden

Nee...

kaleido 1 (1460) PRO, 10 jaar geleden

Dan wordt het lastig , want volgens mij zit dit reparatie deel gelast , dus oude deel er uit slijpen en nieuwe deel er in lassen , maar zonder lasapparaat wordt dit lastig.
De reparatie als zodanig valt wel mee , bumper en dergelijke eraf , radiateur los nemen en even ophangen , ook geen kennis of buurman die kan lassen en een apparaat heeft ?

Nico8119 (0), 10 jaar geleden

Je kunt het voorfront ook met bouten (M8 of M10) vastzetten en het verdere plaatwerk (spatborden) met popnagels. Zo heb ik dat bij mijn vorige auto ook gedaan en dat was geen probleem voor de APK. Het wel een flinke klus waar je zonder ervaring minstens een dag mee bezig bent. Het hangt er een beetje vanaf hoe alles vastzit (spatborden aan de voorkant bijvoorbeeld).

Overigens zijn de goedkope vervangingsdelen erg gevoelig voor roest. Zet het dus goed in de tectyl en dan met name de delen waar je achteraf niet meer bij komt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.