Een kennis van mij stoeit met zijn hoog benzineverbruik van zijn R1100RS uit '95 zonder kat. Verbruik niet lager dan 1 op12. CO% niet lager te krijgen dan 4(!)%.
Geen foutcodes, bougies/olie/filters ok, verstuivers reeds gereinigd(ultrasoon), kleppen gesteld. Gaskleppen gesynchroniseerd.
Benzinedrukregelaar ok, ook een andere geprobeerd met een lagere waarde.
Temeratuurzender beinvloed met parallelweerstand mocht ook niet baten.
Tips?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit bij die motor een lambda sensor op, dan moet je die eerst eens bekijken.
De motor heeft geen kat dus ook geen lambda. Er zit ook geen aansluiting oid op.
Kun je beschrijven welke sensoren en actuatoren er op zo'n bmw zitten. Een electrische schema mag ook (met beschrijving).
Joba, ik beschrijf deze storing via het forum van de hobbyist.nl. Een forum speciaal voor BMW motorfietsen. Kijk anders even daar op en zoek de schrijver. Ik wil hem graag helepen maar ik weet geen goede oplossing. Met montage van een laser uitlaat ging het CO wél omlaag maar het verbruik niet. Het lagere CO kan natuurlijk ook zijn gekomen door een niet goed afsluitend (laser)uitlaatsysteem. Hij is trouwens weer teruggegaan naar zijn orginele pijpen.
Deze boxer heeft een MMS systeem met verstuivers, temperatuurzender, gasklepsensoren. Ná 98 ook met een lambda syteem.
Hallo Marcel
Zoek onder buddy linkerbuitenkant van het frame t.h.v zekeringskast naar een zwart kastje
dat in rubber is op gehangen onder in dit kastje zit een opening hierin kan je met een schroevendraaier
en CO meter het CO afstellen deze weerstand dient om de een lambdawaarde te simileren
succes.
Meer informatie kijk op www.ibmwr.org/r-tech/oilheads/
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Motorfiets Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar