hoi
wie kan mij helpen
ik zit al een tijdje te prullen aan mijn vrouw haar bandit 400
sinds vorig jaar start hij slecht en soms helemaal niet meer als ik de starter gebruik
het rare is als ik hem effe duw zelfs met koude motor hij direct aanspringt
dus ik denk aan spanningsverlies
heb al vervangen
batterij voor de 2de maal
bougies
kleppen gesteld
cdi rechtstreeks aan batterij gehangen via een schakelaartje
alle conectors gekust en ingespoten
startmotor heeft geen probleem om hem rond te krijgen
deze heb ik ook al eruit gehaald en open gedaan maar vond niets abnormaal
is er misschien iemand die een cdi liggen heeft voor zo een motor
dan zou ik eens kunnen proberen
dit is volgens mij het probleem maar eraan geraken is wat anders
als ik nu zeker was dat hetde cdi was kocht ik een nieuwe maar als het dan niet de cdi is
ben ik veel geld kwijt voor niets
wie oooh wie kan mij helpen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als hij gelijk aanspringt bij aanduwen zal de cdi en de rest allemaal in orde zijn.
vraagt je startmotor niet te veel stroom sannings verlies? hoeveel spanning meet je bij starten op de accu.
het zit puur in het sart systeem dat hij daardoor misschien te weing spanning krijgt op anderte componenten
meten is weten
succes jan
hoi
als ik start meet ik 10.8 volt
maar hoeveel stroom mag eigenlijk zo een starter trekken
ik heb ook de cdi al van een gsx600f eraan gehangen en dan wil hij wel starten maar doordat de voorontsteking wel niet zal uitkomen doet hij het niet
maar ik hoor wel dat hij zou willen aanslaan
ik ga nu met die nieuwe batterij de spanning nog eens meten tijdens her starten
men had mij gezegd dat een cdi van een gsx600f ook zou moeten gaan weet u misschien of dit zo is???????
groetjes marc
waar zou ik zo een andere starter kunnen op de kop tikken?????
17 jaar
10,8V bij starten is normaal.
De startstroom van een 400 vierpitter zal bij deze temperaturen ergens tussen de 50 en 75A liggen.
Hoe hoog is de spanning op de CDI als je probeert te starten? (meten tussen plus van CDI en massa van motorblok) Met een slechte massaverbinding zakt de spanning op de CDI te ver in en is het afgelopen met vonken.
Vonken de bougies wel als je probeert te starten?
Hoe is het met de elektrodenafstand van de bougies? Probeer ze eens krapper te zetten.
Succes,
Paul
hoi de mannen
wat heb ik nog geprobeert ondertussen
cdi box op een aparte batterij gehangen wel de nagatieve pool van de batterij aan massa van moto gehangen hé
cdi box op een regelbare voeding gehangen en de spanning zelfs tot 14 volt gezet
batterij auto via startkabels aan moto gehangen
batterij van auto gebruikt om enkel de startmotor te laten draaien via relaiscontact dus motorbatterij diende dan enkel om cdi en de rest te voeden
nog altijd het zelfde starten via startknop gaat hij niet en een klein duwke en hij start vanzelf
wie oooh wie kan mij nog een hint geven
zou de cdi box dan toch kunnen stuk zijn of de pulsgever op de krukas
en als dit zo zou zijn zou hij dan starten met een duwke??????
graag enige feetback van jullie
alvast bedankt voor de moeite
17 jaar
Hoi Landoke,
Complimenten voor je grondige aanpak! Het enige wat ik zeker wil weten of de CDI box tijdens het starten OOK 14V krijgt. Als de voeding is aangesloten op de minpool van de accu en er is een flink spanningsverlies in de massakabels, werkt dit spanningsverlies OOK door naar de CDI box.
Als je ECHT zeker weet dat de CDI box 14V op zijn aansluitklemmen heeft tijdens het starten, dan begin ik te denken aan de BDP sensorproblemen bij Renault. (Versleten startmotor die het signaal van de BDP sensor verstoort).
Heb je een scoop tot je beschikking?
Dan kun je aan het meten gaan aan de signalen uit de CDI box en de sensor.
Kijk dan of er veel verschil is in de signaalvormen op de CDI tijdens aanduwen en starten met de startmotor.
Succes!
gr.
Paul
compressie meten
starter zal ongeveer 15 a 20 amp trekken bij koudestart
honda cb 500/550 hadden ook vaak dit probleem
zuigerveren slijten en door te veel compressie verlies krijgje hem met electrisch starten niet aan
met eenduw wel om dat je start tt dan een stuk hoger is
mvg jerry
hoi de mannen
ben zondag gisteren dus een ongeval banit gaan kopen voor de stukken
en heb de cdi box gewisselt maar ging nog nie te goe
wou wel starten maar draaide toch tegen zijn goesting
zou die cdibox dan toch kunnen verschillen ??????
weet er iemand of er verschil kan zijn in cdiboxen van verschillende bouwjaren
nu na toch nog vanalles te hebben geprobeerd heb ik de pickup-coil vervangen door die van het vrakje
nu heeft hij al 4 maal perfect gestart en rijd perfect
ik vind dit toch wel een raar geval
ik ga nu toch nog wa afwachten en maar hopen dat het opgelost is
tot eenvandees
17 jaar
Tja,
Een slechte sensor kan rare problemen veroorzaken.
Misschien was het alleen maar de stekker die niet goed contact maakte en door het wisselen nu wel goed contact maakt.
Fijn dat het is opgelost!
Gr.
Paul
hoi
neen aan de stekker zal het niet gelegen hebben
ik had alle stekkers maar dan ook alle stekkers al gekuist en zelfs sommige al gesoldeert
deze had ik ook al gekuist en zelfs los gedaan
hopelijk gaat hij vandaag ook nog
ik ga toch eens vragen wat zo een nieuwe kost
het zou zo rond de 125 euro zijn????
groetjes en bedankt en tot schrijfs
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Motorfiets Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar