Ik wil een goede collega helpen met haar Virago 250.
Probleem: Stationair afslaan bij warme motor. Onregelmatig lopen bij rijden met warme motor (net of de motor steeds een duwtje geeft en vervolgens weer even inhoud).
Koud start het blok probleemloos.
Ik heb wel wat verstand van motoren maar geen ervaring met deze fiets.
Zijn er keners met een goed idee waar ik de klacht/oplossing kan vinden?
Gr.
Rick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Eerste maar eens de carburateurs goed schoonmaken, sproeiers doorblazen en daarna synchroniseren. Helpt heel vaak.
Ja, ja de carburateurs synchroniseren, maar wat moet de vacuum druk bij stationair draaien zijn?
En hoeveel verschil is er toegestaan tussen de 2 carburateurs?
Groet,
Rick
17 jaar
De absolute druk maakt niet zoveel uit, maar het verschil moet het liefst nul zijn. 50mBar verschil is nog toelaatbaar.
Neem er even de tijd voor en je wordt beloond met een motor die weer als nieuw draait en weer goed oppakt.
Succes,
Paul
hoi
ik had dit ook met een gsx600f
heb toen de kleppen gesteld en bougies vervangen en terug geprobeerd maar nog steeds slecht draaien
oen maar de carbs eraf gehaalt en volledig uitmekaar gehaalt en gekuist
de schuiven waren het ergst er aan toe
terug in mekaar gezet gesyncroniseerd en motor draaide terug perfect
de respons op de gashendel was enorm bijna een raketje
de schroeven van de main sproeier moet 1 1/2 toer terug gedraait orden nadat hij tot vanonder tegen gedraait wordt
succes
marc
17 jaar
Wel, beste specialisten, hierbij een verrassend antwoord!
Ik heb (eindelijk) vandaag de Virago onder handen gehad (er kwam steeds niets van), en daarbij viel mij gelijk iets op. Namelijk, er vallen helemaal geen carburateurs te synchroniseren aangezien deze fiets maar 1 carburateur heeft!
Maar ik heb wel het probleem gevonden. Het inlaatspruitstukje tussen de 2 cylinders was op diverse plaatsen gescheurd en trok dus valse lucht. Het spruitstukje is van dik rubber gemaakt, en dat rubber is zachtjes aan verduurd. Het zat aan 1 kant vol met haarscheurtjes. Ik heb de scheurtjes voolopig opgevuld met een 2-comp. vulcaniseer middel in afwachting tot we een nieuw onderdeel hebben.
Toch nog bedankt voor de antwoorden want anders had ik het probleem misschien niet eens gevonden.
Rick
17 jaar
Zo zie je maar, hoe makkelijk we er vanuit gaan dat al die jappen meerdere carburateurs hebben...
Bedankt voor het melden van de oplossing!!
Succes,
Paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Motorfiets Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar