Sinds enige weken grijpt de ABS in als ik rem bij lagere snelheden. Het ABS lampje brandt nu continue sinds een aantal dagen waardoor de ABS niet meer ingrijpt. De diagnose geeft aan dat een ventiel in de ABSpomp kapot is.
Toen ik deze auto kocht 2 jaar geleden was er ongeveer hetzelfde probleem alleen brande het ABS lampje niet. Deze is onder garantie gemaakt door de leverende garage. De conclusie van o.a. de ANWB onderweg was een gescheurde opmeet ring aan de homokineet. Ik heb het idee dat dit nu weer aan de hand is of dat de homokineet kapot is want het maakt de laatste tijd in toenemende mate lawaai rechts voor bij het remmen. Is het mogelijk dat daardoor de computer e.e.a. niet juist meet? Ik heb begrepen uit informatie van internet dat het scheuren van de opmeet ring een typisch Primera euvel is.
Weet iemand meer van deze problemen. Ik ben al opzoek naar een revisie ABSpomp want een nieuwe is onbetaalbaar ( 900,--) maar heb het idee dat het daar niet aan ligt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
"Sinds enige weken grijpt de ABS in als ik rem bij lagere snelheden"
"gescheurde opmeet ring aan de homokineet"
Geeft inderdaad dezelfde problemen en komt vaker voor.
Alleen de keren dat ik dat zag bij een klant brandde het ABS lampje niet.
Dus nu is er vermoedelijk iets anders aan de hand.
Of 2 storingen.(gezien ook het geluid RV)
Een defecte homokineetring word vaak niet als fout opgeslagen (of uitgelezen)
Het is ook goed mogelijk dat op den duur de ABS unit defect raak door het constant(ten onrechte) ingrijpen.
Ik zou toch als eerste eens goed RV de ring inspecteren en/ of verv.
Oiram
het is de ring die kapot is dat heb ik al een paar keer gehad kijk maar goed .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar