Heren techneuten,
Ik heb hier een QQ 1.5 (K9K) met als probleem ,dat deze auto zo nu en dan
even inhoudt als er "gewoon" mee gereden wordt. Dit (hinderlijke) hikje
treed op tussn de 2250 en 3500 toeren.
Wie heeft er ervaring mee ?? en een oplossing voor !!
BVD Jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Jeroen, je zal vast wel garantie hebben op je auto. Laat nissan het probleem zelf maar oplossen.
maar het kan eventueel aan je software liggen. wat is je motor indice nummer ??
[quote=Radaracs]Hallo Jeroen, je zal vast wel garantie hebben op je auto. Laat nissan het probleem zelf maar oplossen.
maar het kan eventueel aan je software liggen. wat is je motor indice nummer ??[/quote]
radar , wat is een indicenummer ??
Hoezo software ...???
Het gaat trouwens niet om mijn QQ, maar van een klant !
Het volgende Jeroen, je hebt een nieuwere generatie commenrail dieselmotor 1.5 DCI K9K, een indicenummer is het type blok die je hebt . bijv. k9k 730 0f 750 etc.
En dan nu antwoord op je tweede vraag hoezo software......???. Deze motoren zijn bekend, het inspuitingsprogramma moet dan worden veranderd (herprogrameren).
Maar je hebt vast wel een diagnoseapparaat neem ik aan ?? kan je het opzoeken of evt. bij nissan langsgaan
Ik krijg sterk het vermoeden dat men het hier wel weet en Nissan ons het wiel maar weer eens uit laat vinden.
Ton
Ja,Ton: Dat was nou net wat ik ook dacht.
Je hoort geen moer vanuit A'dam, maar hier weten ze
er 'gewoon' van ....
Maar goed Radar,.....is dit een gebeuren wat kan met de (Nissan)Consult of
moet dit met de (Renault) Clip?? Is deze info/software te verkrijgen bij een Renault vestiging ??
Gr. Jeroen
Ja heren er is idd een software beschikbaar bij NN, het vergt effe wat (op)zoek-en istallatietijd.........MAAR dan heb je ook weer een tevreden klant!!
Dank voor de reacties,
Jeroen
Jeroen , op het Nissan forum in N-fit stond dit al een poosje vermeld , dus als je daar had gekeken had je het al veel eerder geweten.
Michel,
Op het dealerforum heb ik ook mijn probleem gezet ; en..... er kwam ÉÉN reactie op (wel de juiste)
Er zat trouwens wel effe tussen hoor , tussen de bezoeken van de klant ( ze had er niet zo heel veel problemen mee, en rijdt toch heel veel <17500km in 2,5 maand !!> en komt dus geregeld langs )
Groeten Jeroen
Hallo Jeroen,
Kan je mij iets meer over deze software vertellen??? Ik heb ook zo'n klacht sinds zaterdag. Waar heb je die software gevonden of heb je het van de td zelf gehad.
Ton
TON, lees je mail ,heb wat gestuurd
Jeroen
hallo is het bij deze modellen een beetje te doen om de motor te vervangen??
Hey ABC,
WAT ???? een tor vervangen van een QQ !!! waarom ?? (gewoon nieuwsgierig)
Ik heb GEEN idee hoe het is om 'em eruit te lepellen....
turbo,drijfstang lagers en krukas beschadigd en cilinderwand +zuiger gegroefd dus goedkoper om te vervangen dan repareren
Wat is de oorzaak ??
jeroen
te lang gereden met te weinig olie.laatste beurt bij 30000 km km nu is 110000
[quote=JEROEN5326]Ja,Ton: Dat was nou net wat ik ook dacht.
Je hoort geen moer vanuit A'dam, maar hier weten ze
er 'gewoon' van ....
Maar goed Radar,.....is dit een gebeuren wat kan met de (Nissan)Consult of
moet dit met de (Renault) Clip?? Is deze info/software te verkrijgen bij een Renault vestiging ??
Gr. Jeroen[/quote]
is deze nissan met de renault clip uit te lezen?????
Heb ik nog niet uitgeprobeert, maar ik ga er vanuit van NIET !!
Ja,...... zoals alle uitleescomputers, de basis gegevens
Jeroen
kom er idd niet in met de clip dus hij gaat ff naar een nissandealer
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Qashqai of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar