auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Almera: ALMERA 2.0D GX 1996 , koppakking weer lek

Bouwjaar: 2005

Ik rij een Nissan Almera 2.0 DGX uit 1996.
De koppakking is 2x lek gegaan. De olietemperatuur is gestegen en de koelvloeistof is door de hitte in 't reservoirvat terecht is gekomen

- 1e keer bij tellerstand 201.500 km, doordat de waterpomp het begeven zou zijn : waterpomp, koppakking en thermostaan vervangen door een Bovaggarage

- 2e keer weer bij tellerstand 245.000, volgens de officiele Nissan Dealder komt 't door dat de thermostaat defekt zou zijn en daardoor te veel druk opbouwd wordt. Volgens de dealer moet de koppakking en thermostaat vervangen worden, maar staat nu weer bij Bovaggarage (dealer is veel te duur)

Ik ben ten einde raad, want dit ding maakt me nog bankroet. Heeft iemand enig idee waar de oorzaak zit bij deze type auto of waar je anders op moet letten cq voor de zekerheid moet vervangen ?
----
Update : de auto is niet meer reparatie waardig, cylinderkoppen zijn gescheurd ... wat een enorme flutkwaliteit...nooit meer een Nissan voor mij.



Geplaatst door

MrHitman (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Cilinderkoppen scheuren door te hoge verhitting. Dit gebeurd door te lang doorrijden met te weinig koelvloeistof ! Dit zegt meer over de bereider dan over de auto....

Michel7773 0
badge

19 jaar

Ja daar hebben we wat aan Michel, en jouw opmerking staat natuurlijk in relatie tot de omschreven klachten en het ontstaan er van????

Mussotje 0
badge

19 jaar

1. De eerste keer is 't ontstaan doordat de Bosh waterpomp ermee ophield. Toen is alleen de koppakking gescheurd en zeer waarschijnlijk zijn de koppen toen verzwakt (geen idee of dat mogelijk is trouwens.)
Tjah, geen onderhoudsgegevens bij de aankoop (wel is toen de riem en v-snaar netjes vervangen).

2. De tweede keer omdat de thermostaat dicht of open bleef waardoor de pomp haar werk niet meer zou doen. Toen ik merkte dat de temperatuur opliep was 't kwaad al geschied.

Gewoon onbetrouwbare onderdelen als ik het zo zie ... een enorme flutbak


MrHitman 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.