auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Almera 2.2Di: koelingsprobleem motor

Bouwjaar: 2001

Vandaag door de wegenwacht geholpen. Motor werd te heet en het bleek dat er bijna geen vloeistof meer in de radator zat. Maar....die heb ik 3 maand geleden nog helemaal afgevuld
Motor blijft bij oplopende temperatuur koelvloeistof door het expansievat er uit gooien. Ook de bovenste slang van het blok naar de radiator is keihard door de opgebouwde druk. Termostaat is half jaar geleden vervangen door de dealer dus die kan het volgens mij niet zijn. Wegenwacht opperde dat het misschien een kapotte koppakking kan zijn
Motor is een 2.2 Di uit 2001 met 108.000 km op de klok. Wie oh wie (her)kent dit probleem en weet wat het is? Is het idd de koppaking of misschien (hopelijk) iets anders...... Momenteel rijdt hij weer als een zonnetje en geen olieverbruik of hoog brandstof gebruik en koelt op het moment ook goed, maar begint er weer koelvloeistof uit te gooien. Help........

Geplaatst door

A3aan44 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik begreep van de dealer dat de motor een stalen koppakking heeft en dat het dus misschien zelfs wel in de kop zou kunnen zitten..... Kan een van jullie dat bevestigen? (Ik word steeds minder blij...;-((

A3aan44 0

19 jaar

Ik denk en vrees toch de koppakking gezien de drukopbouw.

paulmichiel 0
badge

19 jaar

om zeker van de koppakking te zijn zou ik eerst even de thermostaat eruit halen en het zonder even uit te proberen.

Michel7773 0
badge

19 jaar

Als de temperatuurmeter op normaal blijft staan en als hij druk opbouwt dan is het zeker geen kappotte thermostaat. Dan gaat hij pas overlopen als de temp te hoog is.

paulmichiel 0
badge

19 jaar

Laat je koelsysteem een reinigen en goed nalopen. Druk opbouw is op zich niet erg maar te veel druk wel. Als die druk opbouwt en ergens zit er een klep in je systeem vast dan kan het inderdaad er via je expansievat uitkomen. Zelf heb ik een 440 en daar zit ook een terugslag klep in het koelsysteem. Motor liep hierdoor heel regelmatig tot ver in het rood en gooide bij warme motor het er ook via expansie vat uit. Systeem gereinigd en koelt nu weer normaal.
Door dat je aangeeft dat je geen olie verbruik hebt en of hoog benzine verbruik hebt vermoed ik dat je in je koelsysteem iets hebt zitten. Ik neem aan dat je geen extreme rook uit de uitlaat krijgt s'morgen (na lang stil hebben gestaan).

qengelberts 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.