Ik heb al een lange tijd een startprobleem met mijn almera. Met koud weer start deze slecht. Hij moet goed doorgestart worden om hem aan de praat te krijgen. Daarbij ontstaat ook hele rookpluim (wit/grijs) Vorig jaar verstuivers, LMM, startmotor en gloeikaarsen vervangen. Sinds een maand brandstofpomp gereviseerd.(starte helemaal niet meer). Ik dacht eigenlijk dat hier de zwakke schakel zou liggen. Probleem blijft echter. Wie heeft er ideeen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controlleer eens de duur van het voorgloeien. Dit relais zou versleten kunnen zijn.
|Hallo,
Kijk eens naar het retourslangetje wat uit de cilinderkop komt van de verstuiverretourleiding. Deze worden regelmatig poreus en trekken dan valse lucht. Door op de pompknop van het brandstoffilter te drukken zie je snel genoeg of het slangetje lekt.
Ton
Beide oplossingen nagekeken, relais is ok, en ook de retourleiding is goed.
Overigens, als de motor warm is start jij wel goed
Vergeet te melden dat ik ook het gevoel heb dat het vermogen minder is als voorheen(niet zo slecht als met een kapotte LMM). Daarnaast is het brandstofverbruik ook niet meer optimaal (800 km op 60 liter).
Heb 'm vandaag wat op z'n staart getrapt en ruik als 'm doortrek naar 4000 toeren een vreemd luchtje, lijkt wel iets van remvloeistof. Onder de motorkap ruik ik hetzelfde.
Verder loopt hij prima regelmatig.
Ook EGR gechekt. Doet het ook. (Hoort deze tijdens het starten dicht of open te zijn???)
16 jaar
trekt wel goed ?of inhouden. ilaatspruitstuk verstoppen wel eens controleer of de swirlklep in de inlaat nog werkt
Vooral de lage toeren (onder 2500) erg traag. Dit is voorheen anders geweest.
16 jaar
kijken of swirlklep werkt ,maak eens een plaatje tussen egr als dan beter is spruitstuk waarschijnlijk verstopt
Swirl klep?? Geen flauw idee waar die zit of wat deze doet. Ga vanmiddag kijken of het afdichten van EGR wat oplevert..
16 jaar
zit vacuumpotje aan zit op het inl.spr.st. bij de kop, zijn kleppen in het spr.st.
Hallo,
Vorige jaar de gloeibougie's vervangen??? Heb je deze nu daadwerkelijk uit de kop gehaald en getest op de accu?? Word de punt wel goed rood????
Heb je het elektrische deel van het contactslot al laten controleren???
Verder vraag ik me af: Is er al compressie gemeten?? Het brandstofsysteem verder gecontroleerd op valse lucht??
Is de luchtmassa meter niet weer vervuild?? Overigens heb ik het nagekeken maar die is niet van belang bij het starten. Mede omdat jezelf al aangeeft dat hij niet vooruit te branden is zou ik die toch ook maar eens na laten kijken. Een kapotte luchtmeter geeft niet altijd direct een storingscode
Groetjes Ton
EGR afgedopt, lijkt alsof ik iets meer vermogen heb. Spanning gemeten op de gloeibougie's. Is in orde. Heb ze er nog niet afgehaald. om ze te testen, maar zou het raar vinden als ze in een jaar tijd het begeven.
Compressie is niet gemeten. En ook het brandstofsysteem is nog niet gecontroleerd.
Voor wat betreft de LMM, vraag ik me af. Als deze kapot zou zijn zou de EGR sturing ook niet goed moeten werken??
16 jaar
idd, 2 gloeiers niet goed meer (erg snel) .. ga ze van het weekend vervangen.. v.w.b. vermogen. LMM is goed..3.8v bij 4000 toeren.. Toch maar even een afspraak maken bij de dealer om compressie te meten en brandstofsysteem te checken..
16 jaar
Ik zou als eerste het brandstoffilter vervangen
16 jaar
Nog geen half jaar geleden vernieuwd, dus lijkt me sterk.. Ben nog steeds van mening dat het verhaal van het inlaatspruitstuk passend is. luchtinlaatkanaal vanaf de turbo is ook erg smerig..
16 jaar
Gloeiers vervangen, probleem is iets minder met starten, gaat alleen nog steeds niet heel makkelijk. Heb nog geen tijd gehad naar de dealer te gaan. Hoop dat ze wat kunnen vinden (denk het niet)
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar