hallo
mijn auto is een Primera 1.8 p11 sport plus .
heb twee schokdemper met veerpoot compleet bij sloop gehaald links en rechts voorkant vervangen ,maar nu de auto is wel iets hoger voorkant.
als ik druk op links of rechts kant ,dan merk ik de auto veert helemaal niet ,dus staan vast geen beweging.
veren waren zelfde kleur code en van 1800 cc Primera ,maar geen sport plus uitvoering.
met oude schokbrekers auto veert wel tijdens drukken en had ik beter wegligging .
nu is problemen tijdens rijden gaat auto op en neer tot 50 km en hoge snelheden voel ik elke kleine hobbel , minder grip op de weg en minder wegligging .
voorkant is stug , hoger die veert niet en achterkant die veert wel . klopt niet,
iemand ervaring met deze probleem.
alvast bedankt,
gr,
issa
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zitten de schokbrekers niet vast geslagen , als je ze niet in kunt drukken zijn ze hydraulisch geblokkeerd lijkt mij.
Is een gevaarlijke situatie.
Zit niets anders op dan er onderuit te halen.
volgens Nissan dealer is verkeert schokdemper met nummer 561102F000 ,van mijn auto is nummer 561102F025 , is wel verschil tussen die twee nummer volgens Nissan dealer ,maar de veer is zelfde.
561102F025 deze nummer is alleen voor sportplus uitvoering ook bij 2.0 cc is zelfde .
als ik via internet wil schokbrekers Monroe bestellen ,dan geeft alle 2 code die boven staan ,ben wel van plan om schokdemper te vervangen ,maar weet ik niet of juiste onderdeel krijg .
of misschien achterkant moet vervangen.
gr,
issa
10 jaar
bovenste moer iets losdraaien spindel halve slag terugdraaien moer weer vastzetten dan even kijken of er al veerweg is , er zijn type die kan je afstellen , dit moet wel precies gebeuren en evenwijdig gelijk , als de demping te stug is dan nog iets verder terug , als de schokdemper op temperatuur komt zal deze iets soepeler worden , vaak worden schokbrekers van dit type verkeerd gemonteerd omdat ze met vastzetten de spindel mee laten draaien , kan ook zijn wat Ferry al dacht dat ze vastzitten het binnenwerk laat dan geen olie door de zuigers dat zijn een aantal plaatjes waar de olie langs moet ,
bedankt voor u reactie.
als ik goed begreep tijdens bovenste moer terugdraaien gaat de cilinder ook mee draaien zeker ,de platte kop van cilinder boven de moer hoef niet vast te houden.
morgen ga proberen .
gr,
issa
10 jaar
die platte kop die moet terug dat is de spindel de schokbrekerpoot zit vast dat hoort
het bovenste moer terugdraaien niet geholpen.
gisteren naar euromaster om schokbrekers laten controleren en volgens hun de schokbrekers zijn goed en de hoogte van de auto valt wel mee .maar het rijden valt niet mee, vooral op snelweg heel voelbaar .
probleem opgelost ,de achterste bout van boven draagarm was vastgedraaid op 123 NM en dat is max volgens fabriek opgave ,heb nu op 120 NM vast gedraaid en de voorste zelfde max 126 NM ,met oude veerpoot was geen probleem ,want lijkt wel dat de veer was ingezakt en toen de voorkant van de auto was wel lager dan nu , ik rij met de auto bijna 7 jaar .
auto rijd prima en wegligging veel beter geworden ,geen trilling meer en heel strakke ,
bedankt allemaal.
hier foto van de auto ,weet niet of hoogte meevalt .
gr,
issa
[url=http://postimg.org/image/vxo6c1m89/][img]http://s28.postimg.org/vxo6c1m89/IMG_280...[/img][/url]
10 jaar
vergeten te melden het verschil tussen de twee type boven nummer van schokbrekers is onder kant de onderste bus .
561102F025 de onderste bus zit rubber omheen en dit is voor Primera sport en sportplus .
561102F000 de onderste bus zit geen rubber omheen.
weet niet of er is verschil qua hoogte .
hier foto's bij .
[url=http://postimg.org/image/ig49qwh8b/][img]http://s1.postimg.org/ig49qwh8b/IMG_2802...[/img][/url]
[url=http://postimg.org/image/vqlzruljb/][img]http://s7.postimg.org/vqlzruljb/IMG_2797...[/img][/url]
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar