Nissan Patrol TDI 6 cil.: Auto trekt niet goed en rookt erg!

Bouwjaar: 1999

Auto uitgelezen en geen foutcodes. Patrol trekt niet zo meer als hij gedaan heeft! Ook vinden we dat motor meer lawaai maakt! Beetje geluid net of de pomp niet goed staat! Knikkergeluid.

Kent iemand dit probleem??

Roy10511

Geplaatst door Roy10511 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Patrol? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Michel7773 (0) PRO, 20 jaar geleden

laat ze eens kijken hoeveel spanning de luchtmassa meter geeft bij 3500 tpm volgas. en je kan in consult de vervroeging van de pomp uitlezen , deze is weleens erg hoog wat aangeeft dat de pomp toe is aan een opfrisbeurt.

Roy10511 (0) PRO, 19 jaar geleden

Hallo, om ff op het probleem terug te komen de Patrol moest voor de APK roet gemeten en waardes perfect! Maar het mooiste is dat de PATROL weer trekt als een beest!! Hij loopt ook weer goed na de roetmeting!! Voor de tijd was het net of hij alleen maar slechter begon te lopen en harder te roken!! Dus bij deze is de roetmeting wel ergens goed voor raar maar waar!! Misschien een idee!!! Iedereen bedankt voor reacties. P.s. de waardes nog niet uitgelezen van de pomp, we hebben momenteel de tester die we toen op proef hadden niet meer! Momenteel verder gegaan met MT 2500 van Snap-on alleen deze heeft (nog) geen nissan software! Wel bijna alle auto momenteel software voor! Momenteel de 2 kaarten er in zitten.

rene9546 (0) PRO, 19 jaar geleden

egr niet goed

Roy10511 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ja, probleem gevonden. Dit was eigen auto dus dan weet je het wel. Wat blijkt de schijf achter de onderste krukaspoelie losgelopen. We hadden dit eens een keer gehoord. Laatst ff tijd gehad en toen de BDP sensor eruit gedraaid en wat bleek je kon de schijf zo draaien met je vinger. Distributie gedemonteerd

en daar had je hem!!! Lekker los erachter, hierdoor krijgt de computer steeds het verkeerde signaal!! Dit komt doordat men probeert de onderste poeli (van de V-snaren) met tapeinden er af te trekken!!! Deze kan je door de poeli draaien!! Je draait ze dan door de distributiekap en dan tegen de schijf van BDP gever!! NIET DOEN!! Dan druk je tegen de schijf aan!!! En gaat hij later los zitten!!

Cosmo (0), 18 jaar geleden

Kan dit ook gelden voor een patrol uit 1993? Is het dezelfde motor? Ik zet hem 'savonds weg en wilt hem smorgens starten en rookt enorm en loopt heel onregelmatig, dus kan dit misschien een optie zijn! Anders maar kijken naar de pomp en/of verstuivers.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.